• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Duurzame Schoolontwikkeling

Mulders, Henk Knol, Dea Cijvat, Ina Reinders, Elly Vernooy, Kees

9789491806148 - Duurzame Schoolontwikkeling

Artikelomschrijving

Iedere school wil schoolsucces voor alle leerlingen. Voortdurend speelt de vraag op school, bij schoolleiders en bestuurders: hoe bewerkstelligen we dat? Kunnen we het als school nog beter doen? Schoolverbetering kun je methodisch aanpakken. In dit boek wordt het onderwerp Duurzame Schoolverbetering nader uitgewerkt. De leerkracht staat centraal, daarom is aansluiten bij de drijfveren van leerkrachten het uitgangspunt. Het team voert het gesprek over goed onderwijs; zo komen visie en doelen tot stand. Voor het geven van effectief onderwijs zijn zeven componenten van belang: doelen, tijd, extra tijd voor risicoleerlingen, convergente differentiatie, effectieve instructie, vroegtijdig signaleren en reageren en het monitoren van het onderwijs. Om schoolverbetering duurzaam te laten zijn, zullen scholen de geboekte resultaten moeten vastleggen en borgen. Ook als blijkt dat de gewenste resultaten uitblijven, geeft dat heel belangrijke informatie voor het vervolg. Alles wat er aan tijd, middelen en energie van het personeel van de school geïnvesteerd wordt, moet op de goede plek terechtkomen. En dat is de leerling in de klas, die zich optimaal moet kunnen ontwikkelen.

Specificaties

Auteur Mulders, Henk Knol, Dea Cijvat, Ina Reinders, Elly Vernooy, Kees
ISBN/EAN 9789491806148
Druk 1
Helaas...
Uitverkocht

Artikelomschrijving

Iedere school wil schoolsucces voor alle leerlingen. Voortdurend speelt de vraag op school, bij schoolleiders en bestuurders: hoe bewerkstelligen we dat? Kunnen we het als school nog beter doen? Schoolverbetering kun je methodisch aanpakken. In dit boek wordt het onderwerp Duurzame Schoolverbetering nader uitgewerkt. De leerkracht staat centraal, daarom is aansluiten bij de drijfveren van leerkrachten het uitgangspunt. Het team voert het gesprek over goed onderwijs; zo komen visie en doelen tot stand. Voor het geven van effectief onderwijs zijn zeven componenten van belang: doelen, tijd, extra tijd voor risicoleerlingen, convergente differentiatie, effectieve instructie, vroegtijdig signaleren en reageren en het monitoren van het onderwijs. Om schoolverbetering duurzaam te laten zijn, zullen scholen de geboekte resultaten moeten vastleggen en borgen. Ook als blijkt dat de gewenste resultaten uitblijven, geeft dat heel belangrijke informatie voor het vervolg. Alles wat er aan tijd, middelen en energie van het personeel van de school geïnvesteerd wordt, moet op de goede plek terechtkomen. En dat is de leerling in de klas, die zich optimaal moet kunnen ontwikkelen.

Specificaties

Auteur Mulders, Henk Knol, Dea Cijvat, Ina Reinders, Elly Vernooy, Kees
ISBN/EAN 9789491806148
Druk 1