Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • interne communicatie bij verandering van middelen naar interventiedenken
Bekijk

Interne communicatie bij verandering van middelen- naar interventiedenken

Koeleman, h.
ISBN/EAN
9789491560996
Druk
2

Vraag tijdens een evaluatie een verandermanager naar de belangrijkste factor voor het slagen van een veranderingsproces en hij zegt: interne communicatie. Jammer genoeg blijkt diezelfde verandermanager bij aanvang van het veranderingsproces de rol van communicatie te onderschatten. Interne communicatie verdient dus extra aandacht als integraal aspect van het veranderproces.
Om van medewerkers input te krijgen voor de veranderingen en om hen te helpen
begrijpen waarom en hoe de verandering plaats vindt; het zogenaamde betekenis
geven. Het ultieme recept voor communicatie rond veranderingen bestaat niet. Dit boek beschrijft vijf verschillende gekleurde brillen op veranderen, oorspronkelijk ontwikkeld door de Caluwé & Vermaak. Voor iedere bril
gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er verschillen tussen de
inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies.
Dit boek geeft u handreikingen. Het beschrijft de rol van communicatie per fase
en geeft een overzicht van diverse overlegvormen, face-to-face communicatiemogelijkheden en een scala aan communicatiemiddelen.
Ook komen nieuwe media, zoals blogs en podcasts aan bod. In deze nieuwe
versie zijn recente ervaringen en ideeën verwerkt. Het combineert ervaringen uit de eigen praktijk met kennis uit het communicatie- en HR-vak.

Over de vorige druk werd onder meer geschreven:
"Een zeer bruikbaar instrument voor iedereen die met het onderwerp te maken heeft"
J. Spelbos op Managamentboek.nl

"Dit boek is voor drukbezette communicatiemensen een uitkomst"
Nico Jong op logeion.nl

"Een gedegen aanpak van de communicatieproblematiek omtrent veranderingen in
organisaties. Waardevol voor veranderingsmanagers."
Ir. K.W. Sijtsma op Bruna.nl

Over de auteur
Huib Koeleman is managing partner bij Euro RSCG Bikker. Binnen de keten Euro RSCG Worldwide PR is hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het vakgebied "Inte

Uitverkocht


Interne communicatie bij verandering

Koeleman, h.
ISBN/EAN
9789491560408
Druk
3

* Al meer dan 10 jaar hét basisboek voor verandercommunicatie. * 7 visies op verandering; kies de versie die past bij jouw verandering. * Gebaseerd op erkende veranderaanpakken van De Caluwé & Vermaak, Boonstra, Van Ruler en Factor C. * 35 verschillende interventiemogelijkheden, op verandervisie gesorteerd. * 6 fasen van het proces in detail beschreven. * Tips en voorbeelden uit de praktijk. Interne communicatie is dé succesfactor voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar het beste recept voor communicatie rond veranderingen is echter niet zomaar te beantwoorden. Iets wat succesvol is bij de ene verandering zorgt bij de andere slechts voor verstoring. In dit boek beschrijft Huib Koeleman zeven verschillende visies op veranderen. Voor elke visie gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er wezenlijke verschillen tussen de inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies. Hij combineert kennis uit het communicatie- en HR-vak. Het boek behandelt stap voor stap de rol van communicatie: wat moet je in welke fase voorbereiden? Waarover moet je al communiceren en wanneer kun je collega's erbij betrekken. Daarbij geeft het een praktisch overzicht van alle communicatievormen, variërend van face to face bijeenkomsten tot nieuwe communicatievormen, zoals blogs, Yammer en webinars. Een speciale rol is weggelegd voor visuele vormen van communicatie, zoals infographics, die in de huidige beeldcultuur steeds meer aandacht vragen. Voor lezers die meer de diepte in willen, wordt ook ingegaan op de redenen die mensen kunnen hebben om niet te willen of kunnen veranderen. Er is aandacht voor het belang dat de verandering geworteld is in de waarden van de organisatie. En dat de organisatie waar nodig het ontwikkelingsproces beschermt. Ook staat de auteur stil bij de verschillende partijen die bij veranderingen betrokken kunnen zijn, van directeur en lijnmanager tot ondernemingsraad en communicatiespecialist. Deze derde druk is een geheel herzi

Selecteer een type

Op voorraad. Vandaag besteld, uiterlijk 26-09 bezorgd
Op voorraad. Vandaag besteld, uiterlijk 26-09 bezorgd

Je digitale studiemateriaal wordt in augustus geactiveerd. Je krijgt hier vooraf een mailtje over.

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00