• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Prepare for 15 seconds of fame

Balvert, Fred Hulspas, Marcel Zgaoui, Souad

9789490608835 - Prepare for 15 seconds of fame

Artikelomschrijving

Dit boek biedt wetenschappelijk onderzoekers een houvast bij mediacontacten. Omgaan met de media is een spel waarbij de betrokken partijen verschillende belangen en verwachtingen hebben. De resultaten van mediacontacten kunnen anders uitpakken dan gehoopt. Een feit is dat de wetenschap niet kan zonder de media. Publiek én politiek draagvlak zijn voor de toekomst van wetenschappelijk onderzoek van vitaal belang. Ook de financier van wetenschappelijk onderzoek verwacht dat onderzoekers via de media communiceren met het algemene publiek.Geslaagde media-aandacht begint met goede voorbereiding. Niet in iedere onderzoeker schuilt een 'spin doctor', die elke vraag van een journalist feilloos naar zijn hand weet te zetten. Maar de auteurs zijn ervan overtuigd dat iedere wetenschapper die goed op contact met de media is voorbereid, erin zal slagen zijn boodschap over te brengen aan het publiek. Met heldere overzichten, voorbeelden en praktische tips laat dit boek de onderzoeker zien over welke mogelijkheden hij beschikt, wat hij op verschillende momenten van journalisten kan verwachten, en welke valkuilen hij daarbij kan vermijden. De auteurs besteden tevens aandacht aan de rol van collega-onderzoekers, persvoorlichters en andere stakeholders.

Specificaties

Auteur Balvert, Fred Hulspas, Marcel Zgaoui, Souad
ISBN/EAN 9789490608835
Druk 1
€ 16,00
Verwachte bezorgdatum: 25-09

Artikelomschrijving

Dit boek biedt wetenschappelijk onderzoekers een houvast bij mediacontacten. Omgaan met de media is een spel waarbij de betrokken partijen verschillende belangen en verwachtingen hebben. De resultaten van mediacontacten kunnen anders uitpakken dan gehoopt. Een feit is dat de wetenschap niet kan zonder de media. Publiek én politiek draagvlak zijn voor de toekomst van wetenschappelijk onderzoek van vitaal belang. Ook de financier van wetenschappelijk onderzoek verwacht dat onderzoekers via de media communiceren met het algemene publiek.Geslaagde media-aandacht begint met goede voorbereiding. Niet in iedere onderzoeker schuilt een 'spin doctor', die elke vraag van een journalist feilloos naar zijn hand weet te zetten. Maar de auteurs zijn ervan overtuigd dat iedere wetenschapper die goed op contact met de media is voorbereid, erin zal slagen zijn boodschap over te brengen aan het publiek. Met heldere overzichten, voorbeelden en praktische tips laat dit boek de onderzoeker zien over welke mogelijkheden hij beschikt, wat hij op verschillende momenten van journalisten kan verwachten, en welke valkuilen hij daarbij kan vermijden. De auteurs besteden tevens aandacht aan de rol van collega-onderzoekers, persvoorlichters en andere stakeholders.

Specificaties

Auteur Balvert, Fred Hulspas, Marcel Zgaoui, Souad
ISBN/EAN 9789490608835
Druk 1