• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Doing business in Africa

Lem, Marjolein Tulder, Rob van Geleynse, Kim

9789490314163 - Doing business in Africa

Artikelomschrijving

Sub-Sahara Afrika biedt een uitdagende, vaak turbulente maar steeds meer vruchtbare bodem voor internationaal ondernemerschap. Nederlandse ondernemers hebben een lange geschiedenis in het Afrikaanse continent. Hun positie staat echter onder druk. Concurrenten uit opkomende landen als China, Braziliƫ en India betreden de markten met een lange-termijn visie, integrale aanpak en zakken geld. Wat is het antwoord van Nederlandse bedrijven op deze veranderende omstandigheden? In deze strategische gids verhelderen de auteurs uitdagingen en mogelijkheden voor ondernemers in Afrika. Aan de hand van talloze voorbeelden van prominente, kleine en grote Nederlandse bedrijven analyseren ze de kenmerken van succesvolle businessmodellen en geven ze praktische adviezen om met risico's en landenkeuzes om te gaan. De Engelstalige publicatie is het resultaat van uitgebreid onderzoek en de ervaringen van adviesbureau Berenschot, de Rotterdam School of Management (RSM) en de Netherlands-African Business Council (NABC).

Specificaties

Auteur Lem, Marjolein Tulder, Rob van Geleynse, Kim
ISBN/EAN 9789490314163
Druk 1
€ 25,00
Verwachte bezorgdatum: 15-11
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

Sub-Sahara Afrika biedt een uitdagende, vaak turbulente maar steeds meer vruchtbare bodem voor internationaal ondernemerschap. Nederlandse ondernemers hebben een lange geschiedenis in het Afrikaanse continent. Hun positie staat echter onder druk. Concurrenten uit opkomende landen als China, Braziliƫ en India betreden de markten met een lange-termijn visie, integrale aanpak en zakken geld. Wat is het antwoord van Nederlandse bedrijven op deze veranderende omstandigheden? In deze strategische gids verhelderen de auteurs uitdagingen en mogelijkheden voor ondernemers in Afrika. Aan de hand van talloze voorbeelden van prominente, kleine en grote Nederlandse bedrijven analyseren ze de kenmerken van succesvolle businessmodellen en geven ze praktische adviezen om met risico's en landenkeuzes om te gaan. De Engelstalige publicatie is het resultaat van uitgebreid onderzoek en de ervaringen van adviesbureau Berenschot, de Rotterdam School of Management (RSM) en de Netherlands-African Business Council (NABC).

Specificaties

Auteur Lem, Marjolein Tulder, Rob van Geleynse, Kim
ISBN/EAN 9789490314163
Druk 1