• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Actie!

Molenaar, Cor

9789462200579 - Actie!

Artikelomschrijving

Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval. We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor logistieke processen? Hamvraag: hoe kunnen winkeliers het tij keren en hoe kunnen gemeentes daarbij helpen? In dit afsluitende boek in de trilogie over de veranderende retailmarkt, behandelt Cor Molenaar nadrukkelijk de kansen en mogelijkheden en geeft hij concrete adviezen aan winkeliers, gemeentelijke bestuurders en andere betrokkenen. Maar laat ook zien hoe er geklungeld wordt door gemeentes. 'Er is sprake van een herstructurering, disruptie, het gaat om de leefbaarheid van binnensteden en centra. Help de winkels, anders blijft er geen binnenstad over. Ook gemeentes moeten gaan begrijpen dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand wil wonen!' Dit boek legt zwakke plekken bloot en geeft in elk hoofdstuk gerichte adviezen voor actie! Concreet, to the point en zonder blad voor de mond. De auteur benoemt man en paard, zoals het fi asco van Arnhem en de kansen van Veghel en Venlo. Cor Molenaar (cor@cormolenaar.nl) is buitengewoon Hoogleraar eMarketing & Distance Selling bij RSM/ ErasmusUniversiteit Rotterdam en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boeken Het einde van winkels? en Red de winkel! waren spraakmakend. Bekijk de videoclips op de speciale website www.noodplanretail.nl of activeer de QR-code met uw mobiele telefoon of tablet.

Specificaties

Auteur Molenaar, Cor
ISBN/EAN 9789462200579
Druk 1
Helaas...
Uitverkocht

Artikelomschrijving

Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval. We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor logistieke processen? Hamvraag: hoe kunnen winkeliers het tij keren en hoe kunnen gemeentes daarbij helpen? In dit afsluitende boek in de trilogie over de veranderende retailmarkt, behandelt Cor Molenaar nadrukkelijk de kansen en mogelijkheden en geeft hij concrete adviezen aan winkeliers, gemeentelijke bestuurders en andere betrokkenen. Maar laat ook zien hoe er geklungeld wordt door gemeentes. 'Er is sprake van een herstructurering, disruptie, het gaat om de leefbaarheid van binnensteden en centra. Help de winkels, anders blijft er geen binnenstad over. Ook gemeentes moeten gaan begrijpen dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand wil wonen!' Dit boek legt zwakke plekken bloot en geeft in elk hoofdstuk gerichte adviezen voor actie! Concreet, to the point en zonder blad voor de mond. De auteur benoemt man en paard, zoals het fi asco van Arnhem en de kansen van Veghel en Venlo. Cor Molenaar (cor@cormolenaar.nl) is buitengewoon Hoogleraar eMarketing & Distance Selling bij RSM/ ErasmusUniversiteit Rotterdam en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boeken Het einde van winkels? en Red de winkel! waren spraakmakend. Bekijk de videoclips op de speciale website www.noodplanretail.nl of activeer de QR-code met uw mobiele telefoon of tablet.

Specificaties

Auteur Molenaar, Cor
ISBN/EAN 9789462200579
Druk 1