Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • leraren leren samen werken aan beter onderwijs in een professionele leergemeenschap
Bekijk

Leraren leren samen: werken aan beter onderwijs in een professionele leergemeenschap

DuFour. Richard DuFour. Rebecca Eaker. Robert Many. Thomas
ISBN/EAN
9789461181428
Druk
1

Het wordt steeds duidelijker dat de kwaliteit van het onderwijs vooral afhankelijk is van de kwaliteit van de leraren. Hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leren van de leerlingen, de onderlinge samenwerking en het resultaatgerichte werken bepalen in hoge mate de leeropbrengsten.

Richard Dufour legt in dit boek de focus op leren en op leerresultaten, vanuit de overtuiging dat álle kinderen kunnen leren, ongeacht hun capaciteiten. Hij beschrijft hoe leraren in samenwerking met elkaar hun school ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap, waarin alle leerlingen op het hoogst mogelijke niveau leren. Leraren zoeken samen naar verbetering en naar de beste onderwijspraktijken.




De ontwikkeling van de school tot een professionele leergemeenschap omvat geen nieuw project of de zoveelste vernieuwing voor uw school. Het is een verandering die de cultuur en de structuur van de school fundamenteel raakt. Het is een complex, maar uitdagend proces dat zijn vruchten zal afwerpen. Leraren leren samen maakt helder hoe u uw school, uw leerkrachten en uw leerlingen naar een hoger niveau kunt tillen.


Auteur: Richard DuFour, Rebecca DuFour, Robert Eaker en Thomas Many

Uitverkocht


PLG Leraren leren samen: werken aan beter onderwijs in een professionele leergemeenschap

DuFour, Richard
ISBN/EAN
9789461182241
Druk
1

De afgelopen jaren is steeds duidelijker geworden dat de kwaliteit van het onderwijs vooral afhankelijk is van de kwaliteit van de leraren: hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leren van de leerlingen, de onderlinge samenwerking en het resultaatgerichte werken bepalen in hoge mate de leeropbrengsten van de leerlingen.<br/>Deze uitgave legt de focus op leren en op leerresultaten, vanuit de overtuiging dat álle kinderen kunnen leren, ongeacht hun capaciteiten. Het boek beschrijft hoe leraren in samenwerking met elkaar, met een gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid, hun school ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap waarin alle leerlingen op het hoogst mogelijke niveau leren. De leraren zoeken samen naar verbetering en naar de beste onderwijspraktijken. Richard DuFour en zijn collega's verwoorden de accenten van een professionele leergemeenschap kernachtig in enkele vragen die leidend zijn:<br/>* Wat moeten de leerlingen leren?<br/>* Hoe weten we of ze iets wel of niet geleerd hebben?<br/>* Wat doen we als de leerlingen de beoogde doelen niet gehaald hebben?<br/>De ontwikkeling van de school tot een professionele leergemeenschap omvat geen nieuw project of de zoveelste vernieuwing voor uw school. Het is een verandering die de cultuur en de structuur van de school fundamenteel raakt. Het is een complex, maar uitdagend proces dat zijn vruchten zal afwerpen.<br/>"Een zeer bruikbaar boek, met praktische adviezen en talrijke casussen. Er is oog voor valkuilen die schoolleiders kunnen tegenkomen en voor de rol van bovenschools management en bestuur bij het ontwikkelen van professionele leergemeenschappen."<br/>Eric Verbiest (introduceerde PLG in Nederland)<br/>

Nieuw

€63,93
Vandaag besteld, 30-08 bezorgd

Je digitale studiemateriaal wordt in augustus geactiveerd. Je krijgt hier vooraf een mailtje over.

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00