• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Steen voor steen

Robertson, David Breen, Bill

9789400502192 - Steen voor steen

Artikelomschrijving

Steen voor steen vertelt het fascinerende verhaal achter LEGO. Het laat zien hoe het bedrijf erin slaagt om met een gedisciplineerde aanpak creativiteit te bevorderen en zo een van de opmerkelijkste bedrijfstransformaties van de afgelopen jaren te realiseren. LEGO produceert miljarden steentjes per jaar, is uitgeroepen tot het populairste speelgoed aller tijden en behaalt de laatste paar jaar jaloersmakende resultaten. Toch was de LEGO-basis niet altijd even stevig. In 1998 lijdt LEGO voor het eerst een groot verlies. Het bedrijf ziet zich geconfronteerd met de digitale revolutie in de speelgoedwereld, een bedrijfstak met weinig toegangsbarrières en zeer veeleisende consumenten (jongetjes van negen). Om deze problemen te lijf te gaan worden externe consultants ingehuurd die de standaardregels voor innovatie implementeren. In plaats van de verwachte groei leidt dit tot een bijna-faillissement in 2003. Een nieuw management realiseert zich dat wat in theorie werkt, niet altijd is opgewassen tegen de harde realiteit van de wereldeconomie. Ze slagen erin om de regels van innovatie opnieuw uit te vinden en transformeren LEGO tot een toonbeeld van winst, groei en innovatie.

Specificaties

Auteur Robertson, David Breen, Bill
ISBN/EAN 9789400502192
Druk 1
Helaas...
Uitverkocht

Artikelomschrijving

Steen voor steen vertelt het fascinerende verhaal achter LEGO. Het laat zien hoe het bedrijf erin slaagt om met een gedisciplineerde aanpak creativiteit te bevorderen en zo een van de opmerkelijkste bedrijfstransformaties van de afgelopen jaren te realiseren. LEGO produceert miljarden steentjes per jaar, is uitgeroepen tot het populairste speelgoed aller tijden en behaalt de laatste paar jaar jaloersmakende resultaten. Toch was de LEGO-basis niet altijd even stevig. In 1998 lijdt LEGO voor het eerst een groot verlies. Het bedrijf ziet zich geconfronteerd met de digitale revolutie in de speelgoedwereld, een bedrijfstak met weinig toegangsbarrières en zeer veeleisende consumenten (jongetjes van negen). Om deze problemen te lijf te gaan worden externe consultants ingehuurd die de standaardregels voor innovatie implementeren. In plaats van de verwachte groei leidt dit tot een bijna-faillissement in 2003. Een nieuw management realiseert zich dat wat in theorie werkt, niet altijd is opgewassen tegen de harde realiteit van de wereldeconomie. Ze slagen erin om de regels van innovatie opnieuw uit te vinden en transformeren LEGO tot een toonbeeld van winst, groei en innovatie.

Specificaties

Auteur Robertson, David Breen, Bill
ISBN/EAN 9789400502192
Druk 1