}
Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • beoordelingsschaal pedagogische kwaliteit
Bekijk

Beoordelingsschaal pedagogische kwaliteit

Harms, T Clifford, R.M. Cryer, D.
ISBN/EAN
9789088505577
Druk
1

Het kinderopvangveld is doordrongen van het belang van goede pedagogische kwaliteit en kinderopvangorganisaties onderzoeken steeds meer hoe ze cyclisch aan kwaliteit kunnen werken. Pedagogisch medewerkers spelen als direct verantwoordelijken voor het primaire proces in de groep een belangrijke rol als het gaat om kwaliteitsverbetering. Van hen wordt verwacht dat ze kritisch naar hun eigen praktijk kijken en zich actief afvragen wat ze nodig hebben om de dagelijkse ervaringen van de kinderen in de groep te optimaliseren. Met de Beoordelingsschaal pedagogische kwaliteit. Leer- en leefomgeving voor peuters en kleuters krijgen pedagogisch medewerkers een praktisch instrument in handen, afgestemd op de leeftijdsgroep waarmee ze werken en boordevol handreikingen waarmee ze direct aan de slag kunnen. De zeven kwaliteitsniveaus lenen zich uitermate goed voor een stapsgewijze benadering. Managers en leidinggevenden kunnen de schaal daarom eenvoudig inzetten in het cyclische proces waarin kwaliteit en aanbod regelmatig onder de loep genomen worden. Tot nu toe was de Nederlandse vertaling van de ECERS-R alleen beschikbaar voor gebruik in wetenschappelijk onderzoek. Om het denken over en het in kaart brengen van de pedagogische kwaliteit ook in de praktijk op gang te brengen, verscheen er in 2009 wel al een op de ITERS-R en ECERS-R gebaseerde algemene checklist voor leidinggevenden en kwaliteitswerkers in de kinderopvang. Deze checklist is opgenomen in de NCKO-Kwaliteitsmonitor.

Nieuw

€24,90
Vandaag besteld, 02-05 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00