• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Basisprincipes van Mediamarketing

Mulder. Rolf

9789079055128 - Basisprincipes van Mediamarketing

Artikelomschrijving

Dit boek gaat in op de volgende vragen: hoe valt er voor media bedrijven nog geld te verdienen met informatie en vermaak en wat is daar dan de meest aangewezen manier voor? Het antwoord op deze vragen is niet makkelijk te geven en zeker niet eenduidig.Veel van de huidige ontwikkelingen op het gebied van media en entertainment zijn spannend en interessant, maar het is niet zo dat alle veranderingen in het voordeel zijn van degenen die met media hun geld proberen te verdienen, integendeel. Het aanbod van informatie en vermaak is explosief gestegen en onder invloed van digitalisering en illegaliteit lijken gratis en goedkoop de norm geworden. Dit maakt het lastig om voor veel soorten content nog een redelijke prijs te bedingen. Bovendien heeft de adverteerder inmiddels zo veel keuze dat ook hij niet langer een zekere bron van inkomsten vormt.Nieuwe, hippe start-ups zijn bezig om met grote hardnekkigheid de markt te veroveren. Voortdurend worden er nieuwe strategie├źn ontwikkeld, waarbij de stand van de techniek en relevante sociaal-culturele ontwikkelingen als leidraad dienen bij het bedenken van nieuwe mediaconcepten en verdienmodellen. Om het hoofd boven water te houden kiezen andere bedrijven voor een voor een defensieve strategie: zij zijn vooral bezig om het inkomstenverlies uit bestaande activiteiten op peil te houden. Remmend gaan ze de berg af. Basisprincipes van Mediamarketing laat zien hoe innovatieve verdienmodellen zowel voor nieuwe als meer traditionele media relevant kunnen zijn. Aan de hand van de mediamatrix wordt duidelijk hoe organisaties zich kunnen ontwikkelen en aanpassen aan de veranderende omstandigheden in de mediasector.

Specificaties

Auteur Mulder. Rolf
ISBN/EAN 9789079055128
Druk 1
€ 41,87
Verwachte bezorgdatum: 07-11
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

Dit boek gaat in op de volgende vragen: hoe valt er voor media bedrijven nog geld te verdienen met informatie en vermaak en wat is daar dan de meest aangewezen manier voor? Het antwoord op deze vragen is niet makkelijk te geven en zeker niet eenduidig.Veel van de huidige ontwikkelingen op het gebied van media en entertainment zijn spannend en interessant, maar het is niet zo dat alle veranderingen in het voordeel zijn van degenen die met media hun geld proberen te verdienen, integendeel. Het aanbod van informatie en vermaak is explosief gestegen en onder invloed van digitalisering en illegaliteit lijken gratis en goedkoop de norm geworden. Dit maakt het lastig om voor veel soorten content nog een redelijke prijs te bedingen. Bovendien heeft de adverteerder inmiddels zo veel keuze dat ook hij niet langer een zekere bron van inkomsten vormt.Nieuwe, hippe start-ups zijn bezig om met grote hardnekkigheid de markt te veroveren. Voortdurend worden er nieuwe strategie├źn ontwikkeld, waarbij de stand van de techniek en relevante sociaal-culturele ontwikkelingen als leidraad dienen bij het bedenken van nieuwe mediaconcepten en verdienmodellen. Om het hoofd boven water te houden kiezen andere bedrijven voor een voor een defensieve strategie: zij zijn vooral bezig om het inkomstenverlies uit bestaande activiteiten op peil te houden. Remmend gaan ze de berg af. Basisprincipes van Mediamarketing laat zien hoe innovatieve verdienmodellen zowel voor nieuwe als meer traditionele media relevant kunnen zijn. Aan de hand van de mediamatrix wordt duidelijk hoe organisaties zich kunnen ontwikkelen en aanpassen aan de veranderende omstandigheden in de mediasector.

Specificaties

Auteur Mulder. Rolf
ISBN/EAN 9789079055128
Druk 1