Menu
Sluiten

Marketing voor de horeca deel 2

Bex, E.
ISBN/EAN 9789074625456
Druk 1
De methode Marketing voor de horeca bestaat uit twee delen. In deel 2 wordt de nadruk gelegd op het marktgericht ondernemen. Uitgangspunt is het marketingbeleid van een horecaonderneming en het maken van een bedrijfsplan. De toepassingsmogelijkheden van de marketinginstrumenten vormen de basis van het bedrijfsplan en komen daarom uitgebreid aan de orde.
Opvolger beschikbaar!
Compleet
Alles voor jouw opleiding
24/7 op de hoogte
Volg je bestelling in Mijn Studystore
Op tijd
Bij je thuisbezorgd

Marketing & sales in een horecabedrijf deel 2

Kooten, E. van
ISBN/EAN
9789074625586

Druk
2

Dit boek is bestemd voor leerlingen in het middelbaar horecaonderwijs. In het boek is de horecapraktijk van vandaag de leidraad voor de theoretische onderwerpen die gekozen zijn en de invalshoek voor de bespreking van deze theorie. Zo is er volgens ons een goed onderbouwd boek tot stand gekomen, waar ook andere geïnteresseerden met plezier in zullen lezen. Met veel plezier hebben de schrijvers actuele casussen aan de tekst toegevoegd en hebben geprobeerd nieuwe trends aan te duiden of in ieder geval ter discussie te stellen. Wij stellen ons voor dat hiermee het gesprek tussen leerlingen onderling of met de docent/coach geopend kan worden. De methode Marketing voor de horeca bestaat uit twee delen. In deel 1 kunnen de leerlingen kennismaken met de bedrijfstak horeca en catering. In deel 1 worden veel marketingtermen besproken en worden de omgevingsfactoren van een horecaonderneming in kaart gebracht. Daarnaast is er aandacht voor het maken van een vraag- en aanbodanalyse en krijgen de leerlingen inzicht in het gedrag van consumenten. Deel 1 stimuleert het marktgericht denken van de leerling. In deel 2 wordt de nadruk gelegd op het marktgericht ondernemen. Uitgangspunt is het marketingbeleid van een horecaonderneming en het maken van een bedrijfsplan. De toepassingsmogelijkheden van de marketinginstrumenten vormen de basis van het bedrijfsplan en komen daarom uitgebreid aan de orde. De bedrijfstak horeca verandert, de leerling verandert en het onderwijs moet met de veranderingen mee. Vandaar dat de nadruk bij deze methode is komen te liggen op de competenties van de leerlingen. De boeken zijn geschikt voor individuele bestudering, maar kunnen ook in een meer docentgestuurde omgeving gebruikt worden. Door de opdrachten moeten de leerlingen het geleerde in de praktijk toepassen of bepaalde onderwerpen in de eigen omgeving waarnemen. Wij hopen hiermee te bereiken dat de leerling met andere ogen naar zijn dagelijkse omgeving leert kijken.
€ 37,74
Vandaag besteld, 20-02 bezorgd
Aantal
Winkelwagen
Sluiten