• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Management accounting methoden van opbrengsten- en kostencalculatie

Wallenburg, M. Van

9789072194541 - Management accounting methoden van opbrengsten- en kostencalculatie

Artikelomschrijving

Over het boek 'Management Accounting, methoden van opbrengsten- en kostencalculatie' is een studieboek op HBO-niveau gericht op kostprijscalculatie en budgettering, met een accent op in de praktijk gebruikte en bruikbare methoden. Behandeling van de ABC-methode (activity based costing) vormt bij beide onderwerpen een integraal onderdeel van de tekst. Enkele onderwerpen die in de meeste studieboeken summier worden behandeld, maar in dit studieboek uitgebreid aan bod komen, zijn: marketing- en distributiekosten rentekosten kosten van research en ontwikkeling de relatie tussen kostprijs en verkoopprijs methoden voor kostenbesparing. Een afzonderlijk werkboek bevat per hoofdstuk begripsvragen, repetitievragen, discussievragen en vraagstukken. Over de auteur drs M. van Wallenburg RA heeft een brede praktijkervaring in het bedrijfsleven (bankwezen, industrie en uitgeverij) en als praktiserend accountant. Zijn onderwijservaring deed hij op als docent en educatiemanager voor bedrijfseconomie, informatica en logistiek bij het Instituut voor Sociale Wetenchappen.

Specificaties

Auteur Wallenburg, M. Van
ISBN/EAN 9789072194541
Druk 1
€ 24,50
Verwachte bezorgdatum: 30-10
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

Over het boek 'Management Accounting, methoden van opbrengsten- en kostencalculatie' is een studieboek op HBO-niveau gericht op kostprijscalculatie en budgettering, met een accent op in de praktijk gebruikte en bruikbare methoden. Behandeling van de ABC-methode (activity based costing) vormt bij beide onderwerpen een integraal onderdeel van de tekst. Enkele onderwerpen die in de meeste studieboeken summier worden behandeld, maar in dit studieboek uitgebreid aan bod komen, zijn: marketing- en distributiekosten rentekosten kosten van research en ontwikkeling de relatie tussen kostprijs en verkoopprijs methoden voor kostenbesparing. Een afzonderlijk werkboek bevat per hoofdstuk begripsvragen, repetitievragen, discussievragen en vraagstukken. Over de auteur drs M. van Wallenburg RA heeft een brede praktijkervaring in het bedrijfsleven (bankwezen, industrie en uitgeverij) en als praktiserend accountant. Zijn onderwijservaring deed hij op als docent en educatiemanager voor bedrijfseconomie, informatica en logistiek bij het Instituut voor Sociale Wetenchappen.

Specificaties

Auteur Wallenburg, M. Van
ISBN/EAN 9789072194541
Druk 1