• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Formatief toetsen in de les

Berben, M.

9789065082091 - Formatief toetsen in de les
2e hands

Artikelomschrijving

Wilt u weten hoe u formatief toetsen kunt toepassen in uw lessen? In Formatief toetsen in de les introduceren de auteurs een model van formatief toetsen om dit cyclische proces zichtbaar te maken en om te kunnen gebruiken bij het ontwerpen van uw lessen. Dit boek is geschikt voor beginners, maar biedt zeker ook de ervaren docent nieuwe inzichten en handvatten. Formatief toetsen Met formatief toetsen maak je niet alleen zichtbaar wat geleerd is, maar vooral ook wat nog te leren is. Dit proces wordt soms ook formatief evalueren of formatief handelen genoemd. Doelgericht toetsen maakt het vaststellen van specifieke leerbehoeften, het geven van feedback en het nemen van beslissingen over het vervolg van het leerproces mogelijk. Dit kan meerdere keren in een les, door zowel de docent, leerling of een klasgenoot. In dit praktische boek worden bij de drie ingrediƫnten van formatief toetsen ? doel, toets en gevolg ? voorbeelden, stappenplannen en werkvormen beschreven om formatief toetsen toe te passen in de les. Ook bespreken de auteurs voorwaarden en technieken die formatief toetsen kunnen ondersteunen en is er aandacht voor het gebruik van ICT-middelen.

Specificaties

Auteur Berben, M.
ISBN/EAN 9789065082091
Druk 1
€ 35,73
Verwachte bezorgdatum: 01-12
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende nieuwe Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

Wilt u weten hoe u formatief toetsen kunt toepassen in uw lessen? In Formatief toetsen in de les introduceren de auteurs een model van formatief toetsen om dit cyclische proces zichtbaar te maken en om te kunnen gebruiken bij het ontwerpen van uw lessen. Dit boek is geschikt voor beginners, maar biedt zeker ook de ervaren docent nieuwe inzichten en handvatten. Formatief toetsen Met formatief toetsen maak je niet alleen zichtbaar wat geleerd is, maar vooral ook wat nog te leren is. Dit proces wordt soms ook formatief evalueren of formatief handelen genoemd. Doelgericht toetsen maakt het vaststellen van specifieke leerbehoeften, het geven van feedback en het nemen van beslissingen over het vervolg van het leerproces mogelijk. Dit kan meerdere keren in een les, door zowel de docent, leerling of een klasgenoot. In dit praktische boek worden bij de drie ingrediƫnten van formatief toetsen ? doel, toets en gevolg ? voorbeelden, stappenplannen en werkvormen beschreven om formatief toetsen toe te passen in de les. Ook bespreken de auteurs voorwaarden en technieken die formatief toetsen kunnen ondersteunen en is er aandacht voor het gebruik van ICT-middelen.

Specificaties

Auteur Berben, M.
ISBN/EAN 9789065082091
Druk 1