• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Sociaal kapitaal

Kok, David

9789059727045 - Sociaal kapitaal

Artikelomschrijving

De netwerksamenleving vraagt om een nieuw soort communiceren. Gemeenten komen niet meer weg met de traditionele persberichten en bewonersbrieven. Burgers verwachten interactie. Maar hoe zet je als gemeente een sociale-mediabeleid op? Hoe ga je om met burgers die niet alleen ontvangen, maar zelf ook zenden? Wat is sociaal kapitaal en hoe kan je dit als gemeente effectief inzetten? In 'Sociaal kapitaal, de meerwaarde van sociale media voor gemeenten' neemt David Kok de lezer mee langs thema's als webcare, crisiscommunicatie, online veiligheid en innovatie. Daarnaast biedt hij veel praktijkvoorbeelden en gaat hij in op de vraag hoe gemeenteraadsleden sociale media kunnen inzetten. De hoofdstukken zelf zijn geschreven door mensen die werken in gemeenten, door sociale media adviseurs, mensen uit het bedrijfsleven en mensen uit het wetenschappelijk onderwijs. Het boek biedt daarmee een breed spectrum van invalshoeken. David Kok werkt sinds 2002 in verschillende functies binnen de gemeente Amsterdam. Sinds februari 2012 werkt hij als adviseur nieuwe media bij het Amsterdams Bureau voor Communicatie, onderdeel van de Dienst Advies en Onderzoek. Hij schreef dit boek op persoonlijke titel.

Specificaties

Auteur Kok, David
ISBN/EAN 9789059727045
Druk 1
€ 24,95
Verwachte bezorgdatum: 03-11
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

De netwerksamenleving vraagt om een nieuw soort communiceren. Gemeenten komen niet meer weg met de traditionele persberichten en bewonersbrieven. Burgers verwachten interactie. Maar hoe zet je als gemeente een sociale-mediabeleid op? Hoe ga je om met burgers die niet alleen ontvangen, maar zelf ook zenden? Wat is sociaal kapitaal en hoe kan je dit als gemeente effectief inzetten? In 'Sociaal kapitaal, de meerwaarde van sociale media voor gemeenten' neemt David Kok de lezer mee langs thema's als webcare, crisiscommunicatie, online veiligheid en innovatie. Daarnaast biedt hij veel praktijkvoorbeelden en gaat hij in op de vraag hoe gemeenteraadsleden sociale media kunnen inzetten. De hoofdstukken zelf zijn geschreven door mensen die werken in gemeenten, door sociale media adviseurs, mensen uit het bedrijfsleven en mensen uit het wetenschappelijk onderwijs. Het boek biedt daarmee een breed spectrum van invalshoeken. David Kok werkt sinds 2002 in verschillende functies binnen de gemeente Amsterdam. Sinds februari 2012 werkt hij als adviseur nieuwe media bij het Amsterdams Bureau voor Communicatie, onderdeel van de Dienst Advies en Onderzoek. Hij schreef dit boek op persoonlijke titel.

Specificaties

Auteur Kok, David
ISBN/EAN 9789059727045
Druk 1