• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Marktgericht Calculeren

Baccarne. Jan Mulder. Angelo

9789059319226 - Marktgericht Calculeren

Artikelomschrijving

Van aankomend marketingmanagers wordt verwacht dat zij strategische beslissingen cijfermatig kunnen onderbouwen. Daarvoor moeten zij marketingtheorie koppelen aan praktijkgerichte strategische calculaties. Marktgericht calculeren biedt een helder en beknopt overzicht van juist die calculaties die onontbeerlijk zijn voor de marketingmanagementpraktijk. De talloze oefeningen zorgen ervoor dat het maken van deze calculaties al snel geen problemen meer oplevert. In dit boek komen achtereenvolgens de strategische calculaties van de marketingbegrippen markt, product, prijs, plaats en promotie aan de orde. Daarna volgt verdieping in de vorm van calculaties ten behoeve van marktonderzoek, beslissingscalculaties en de bcg-matrix. Elk hoofdstuk begint met een korte toelichting over de te verwerven leerdoelen en competenties en sluit af met een samenvatting en een lijst van kernbegrippen. Door de vele praktijksituaties komen de cijfers tot leven. De student kan de verworven competenties testen aan de hand van de competentietrainingen aan het eind van elk hoofdstuk. 'Het boek Marktgericht calculeren kan gezien worden als een waardevolle aanvulling op bestaande marketingliteratuur. De schrijvers zijn er op succesvolle wijze in geslaagd om op een zeer eenvoudige en overzichtelijke wijze de student inzicht te geven in strategische calculatorische marketingvragen. Een must voor iedere hbo-marketeer, maar ook zeer leerzaam voor de ervaren praktijkmanager.' (De heer Herman Derks Bc, werkzaam bij Instituut Scire bv)

Specificaties

Auteur Baccarne. Jan Mulder. Angelo
ISBN/EAN 9789059319226
Druk 2
€ 30,95
Verwachte bezorgdatum: 18-05
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!
2e hands

Ook 2e hands beschikbaar!

€ 22,13 Je bespaart € 8,82
Verwachte bezorgdatum: 18-05

Artikelomschrijving

Van aankomend marketingmanagers wordt verwacht dat zij strategische beslissingen cijfermatig kunnen onderbouwen. Daarvoor moeten zij marketingtheorie koppelen aan praktijkgerichte strategische calculaties. Marktgericht calculeren biedt een helder en beknopt overzicht van juist die calculaties die onontbeerlijk zijn voor de marketingmanagementpraktijk. De talloze oefeningen zorgen ervoor dat het maken van deze calculaties al snel geen problemen meer oplevert. In dit boek komen achtereenvolgens de strategische calculaties van de marketingbegrippen markt, product, prijs, plaats en promotie aan de orde. Daarna volgt verdieping in de vorm van calculaties ten behoeve van marktonderzoek, beslissingscalculaties en de bcg-matrix. Elk hoofdstuk begint met een korte toelichting over de te verwerven leerdoelen en competenties en sluit af met een samenvatting en een lijst van kernbegrippen. Door de vele praktijksituaties komen de cijfers tot leven. De student kan de verworven competenties testen aan de hand van de competentietrainingen aan het eind van elk hoofdstuk. 'Het boek Marktgericht calculeren kan gezien worden als een waardevolle aanvulling op bestaande marketingliteratuur. De schrijvers zijn er op succesvolle wijze in geslaagd om op een zeer eenvoudige en overzichtelijke wijze de student inzicht te geven in strategische calculatorische marketingvragen. Een must voor iedere hbo-marketeer, maar ook zeer leerzaam voor de ervaren praktijkmanager.' (De heer Herman Derks Bc, werkzaam bij Instituut Scire bv)

Specificaties

Auteur Baccarne. Jan Mulder. Angelo
ISBN/EAN 9789059319226
Druk 2