Menu
Sluiten

De geluksfabriek over binden en boeien van mensen in organisaties

Bruel, M.
ISBN/EAN 9789055941292
Druk 17
De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter de luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouderswaarde, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet meer, maar beter. Alleen door iedere individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen. Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een deal, voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met 13 basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties om kunnen gaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie.
€ 16,95
Vandaag besteld, 03-05 bezorgd
Aantal
Compleet
Alles voor jouw opleiding
24/7 op de hoogte
Volg je bestelling in Mijn Studystore
Op tijd
Bij je thuisbezorgd
Winkelwagen
Sluiten