Menu
Sluiten

Theoretische pedagogiek over opvoeden en leren, weten en geweten

Imelman, J.D.
ISBN/EAN 9789055742721
Druk 2
Waarover hebben we het als we het over opvoeding hebben?

In de dagelijkse taal en in de vaktaal is dat niet altijd even duidelijk. In dit boek wordt een lans gebroken voor het gebruik van een pedagogische terminologie die het mogelijk maakt om te onderscheiden tussen wat wel en niet pedagogisch te verantwoorden is. Stap voor stap ontwikkelt de auteur een visie op de samenhang tussen opvoeden en leren, weten en geweten. Dat resulteert onder meer in een onorthodoxe beschouwing over de verhoudingen tussen kennis, leerstof, leerplan en gewetensvol handelen.

En passant worden allerlei zaken als kinderopvang, indoctrinatie, gewoontevorming tegen het licht van de 'pedagogische kwestie' gehouden en op hun pedagogische waarde en onwaarde geschat. In het laatste hoofdstuk wordt aan de hand van enkele voorbeelden de praktische bruikbaarheid van de geboden theoretische pedagogiek gedemonstreerd.
Uitverkocht
Compleet
Alles voor jouw opleiding
24/7 op de hoogte
Volg je bestelling in Mijn Studystore
Op tijd
Bij je thuisbezorgd
Winkelwagen
Sluiten