• Tot 10% korting
  • Ook 2e hands studieboeken
  • Gratis verzending

Sportcommunicatie tactiek en techniek

Lagae, W.
ISBN/EAN 9789054720614
Druk 1
Wie kan zich nog een sportevenement voorstellen dat niet gesponsord wordt? Wie kan zich nog een sportsponsor voorstellen die niet communiceert dat hij sponsor is? Niet alleen sportsponsoring, maar ook (en vooral) de communicatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven communicatiemanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het selecteren van te sponsoren objecten, maar evenzeer in hospitality, persbenadering, crisiscommunicatie, reclame, direct marketing en sales promotions. Tot slot mag een onderzoek naar de effectiviteit van de sponsoronderneming niet ontbreken in zijn of haar takenpakket. Sportcommunicatie: tactiek en techniek biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van sportcommunicatie. De theorie van sportcommunicatie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een grote hoeveelheid unieke sportcases. Waaruit bestaat de strategie van sportsponsoring van Rabobank? Hoe succesvol is de communicatie van wielersponsoring? Waarom is Ajax een pionier op het vlak van merchandising en realiseert PSV een mooie inhaalbeweging? Hoe exploiteert verzekeraar Fidea zijn veldritsponsoring? Waarom verdiende de voetbalplaatjesactie van partner van het eredivisievoetbal PLUS terecht een SponsorRing? Dr. Wim Lagae is als hoofddocent sportmarketing en -communicatie verbonden aan Lessius University College in Antwerpen en aan K.U.Leuven. Met dit standaardwerk richt hij zich tot studenten én professionals op het gebied van sportmarketingcommunicatie in de Lage Landen.
€ 42,87
Vandaag besteld, 29-09 bezorgd
Aantal
Compleet
Alles voor jouw opleiding
24/7 op de hoogte
Volg je bestelling in Mijn Studystore
Op tijd
Bij je thuisbezorgd