Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • grondslagen van de wetenschappelijke pedagogiek modern en postmodern
Bekijk

Grondslagen van de wetenschappelijke pedagogiek modern en postmodern

Smeyers, P., Levering, B.
ISBN/EAN
9789053526002
Druk
1

Deze geheel nieuwe inleiding in de theoretische pedagogiek wil de huidige stand van zaken beschrijven. De Nederlandse situatie verschilt nogal van die in de rest van de wereld. Overal buiten Nederland kent het kwalitatief onderzoek in de opvoedingswetenschap een grote bloei, terwijl in Nederland het empirisch-analytisch onderzoek behoorlijk dominant is.

Deel 1 beschrijft de stand van zaken in een vijftal hoofdstromen: de geesteswetenschappelijke pedagogiek, het positivisme, de kritische theorie, het pragmatisme en de taalfilosofie. Hun geschiedenissen worden nadrukkelijk beschreven tegen de achtergrond van de maatschappelijke veranderingen in de tweede helft van de twintigste eeuw. Er is aandacht voor de relatie tussen de verschillende wetenschapstheoretische standpunten en de bijbehorende pedagogische probleemdefiniëringen. Uitgangspunt bij alle hoofdstukken over de hoofdstromen is het wetenschapstheoretisch en kennistheoretisch standpunt van Kant.

Nieuw

€48,95
€46,50
Vandaag besteld, 13-12 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00