Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • operational excellence nieuwe stijl aanpak instrumenten en modellen voor een excellente bedrijfsvo
Bekijk

Operational Excellence Nieuwe Stijl: Aanpak, Instrumenten En Modellen Voor Een Excellente Bedrijfsvo

Assen, M. Van. Notermans, R. & Wigman, J.
ISBN/EAN
9789052615950
Druk
1

Iedereen moet tegenwoordig unieke producten en diensten leveren, van de hoogste kwaliteit, tegen de laagste prijs, met gegarandeerde bezorging -dát zijn de markteisen, maar hoe spelt uw organisatie daarop in?
Operational Excellence nieuwe stijl laat zien hoe u deze eisen kunt vertalen in kostprijs, productiviteit, kwaliteit, flexibiliteit, snelheid en innovatie.
U krijgt antwoord op tal van cruciale vragen, want hoe kunt u bijvoorbeeld:
- Kosten besparen;
- de doorlooptijd verkorten;
- voorraden verlagen;
- de arbeidsproductiviteit machineproductiviteit verbeteren;
- de kwaliteit van processen en producten verbeteren;
- de leverbetrouwbaarheid verhogen;
- de resultaten verbeteren?
Operational Excellence nieuwe stijl is hét concept om de operationele bedrijfsvoering zo te optimaliseren, dat de processen lean zijn en precies dát opleveren waar de klant om vraagt. Alle middelen en capaciteiten moeten zo effectief en efficiënt mogelijk worden ingezet om op het juiste moment de juiste producten en diensten te kunnen leveren. Daarbij gaat het niet alleen om kostenreductie, maar ook om innovatie en het slim omgaan met mensen en middelen. Operational Excellence nieuwe stijl laat zien hoe uw organisatie excellent kan presteren.
Marcel van Assen, Joes Wigman en Roel Notermans zijn adviseurs in de groep Operations Management van Berenschot Business. Marcel van Assen is daarnaast docent bij de vakgroep Management van Technologie en Innovatie van de RSM Erasmus University en associate member van Erasmus Research Institute of Management (ERIM).

Uitverkocht


Operational excellence

Assen. Marcel van
ISBN/EAN
9789462200029
Druk
1

Je hoort het bijna in alle organisaties. En dat maakt Operational Excellence (OpX) nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is OpX zelfs opgenomen in de strategie. Maar wat is het precies en hoe voer je het effectief in?<br/> <br/>OpX gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van de operationele organisatie, die daardoor steeds weer in staat is de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren. Hiervoor zijn vaak technieken zoals Lean en Six Sigma geschikt, maar ook de Theory of Constraints (toc) en concepten zoals Het Nieuwe Werken (hnw) en Agility (wendbaar organiseren). Maar hoe bepaalt u nu wanneer welk concept werkt en wanneer niet? En hoe realiseert u de operationeel excellente organisatie?<br/> <br/>Dit boek biedt de onmisbare handvatten om OpX succesvol in te voeren in alle soorten organisaties in alle sectoren. OpX gaat echter niet alleen om 'optimaliseren' of het toepassen van 'harde' verbetertechnieken; leiderschap en het realiseren van een cultuur van continu verbeteren, waarin gestreefd wordt naar perfectie, zijn even belangrijk.<br/> <br/>Het daadwerkelijk invoeren en borgen van verbeteringen vereist immers draagvlak waarvoor meestal een gedragsverandering nodig is: ook bij het management. Dit boek is een vervolg op Operational Excellence nieuwe stijl en gaat meer in op het toepassen, implementeren en realiseren van OpX in profit- en non-profit dienstverlening. Het boek biedt onmisbare handvatten om OpX succesvol in te voeren in alle soorten organisaties, van industrie tot dienstverlening.

Selecteer een type

Op voorraad. Vandaag besteld, uiterlijk 24-07 bezorgd
Op voorraad. Vandaag besteld, uiterlijk 24-07 bezorgd

Je digitale studiemateriaal wordt in augustus geactiveerd. Je krijgt hier vooraf een mailtje over.

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00