• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Handboek voor leraren

Geerts, W.

9789046907221 - Handboek voor leraren

Artikelomschrijving

Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ?recept? uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen. Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema?s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van ?Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?? tot ?Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar??; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod. In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema?s, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorie├źn en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo. Het Handboek voor Leraren is nog steeds een compleet boek. De veelzijdigheid van het boek is toegenomen. Er wordt nu specifieker ingegaan op trends, zonder dat het boek trendy wordt: - Meer aandacht voor differentiatie, leerdoelen en beginsituatie (hoofdstuk 2) - Cyclus van handelingsgericht werken toegevoegd (hoofdstuk 2) - Aandacht voor Feed-up, Feedback en Feed-forward (hoofdstuk 3) - Verbeterde ui

Specificaties

Auteur Geerts, W.
ISBN/EAN 9789046907221
Druk 3
€ 49,95
Op voorraad. Verwachte bezorgdatum: 25-11
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ?recept? uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen. Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema?s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van ?Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?? tot ?Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar??; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod. In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema?s, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorie├źn en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo. Het Handboek voor Leraren is nog steeds een compleet boek. De veelzijdigheid van het boek is toegenomen. Er wordt nu specifieker ingegaan op trends, zonder dat het boek trendy wordt: - Meer aandacht voor differentiatie, leerdoelen en beginsituatie (hoofdstuk 2) - Cyclus van handelingsgericht werken toegevoegd (hoofdstuk 2) - Aandacht voor Feed-up, Feedback en Feed-forward (hoofdstuk 3) - Verbeterde ui

Specificaties

Auteur Geerts, W.
ISBN/EAN 9789046907221
Druk 3