• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Het event als strategisch marketinginstrument

Gerritsen, Dorothé

9789046905692 - Het event als strategisch marketinginstrument

Artikelomschrijving

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden. Het event als strategisch marketinginstrumentbehandelt de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. De verschillende gebieden van marketing waarbinnen belevenissen een rol spelen, zoals citymarketing en branding, komen ook aan bod. De laatste hoofdstukken bespreken de stap van strategie naar concept, touchpoints, effectmeting en evaluatie. Op de website staan voor studenten open vragen, een oefentoets met antwoorden en handige bijlagen bij hoofdstuk 9 en 10. Voor docenten is er uitgebreid docentenmateriaal beschikbaar als zij Het event als strategisch marketinginstrument als verplichte literatuur voor hun studenten voorschrijven. Dit materiaal bestaat uit antwoorden op de open vragen, multiplechoicevragen met antwoorden en powerpointpresentaties. - De voorbeelden en cases in het boek en het materiaal op de site zijn geactualiseerd. - Deze nieuwe druk is een full colour editie. - Het hoofdstuk over trends en ontwikkelingen is aangevuld met voorbeelden van vernieuwende eventconcepten en nieuwe inzichten in de ontwikkeling van de transformatie- en beleveniseconomie. - Het hoofdstuk over relatiemanagement is geactualiseerd met toepassingen in social media. - Het hoofdstuk marketingcommunicatie bevat meer informatie over het inzetten van apps. - In het hoofdstuk citymarketing wordt het belang van veiligheid en duurzaamheid bij evenementen verder uitgediept. - Nieuwe methoden van effectmeting zijn toegevoegd en er is aandacht voor neuromarketing. Het event als strategisch marketinginstrumentricht zi

Specificaties

Auteur Gerritsen, Dorothé
ISBN/EAN 9789046905692
Druk 2
€ 40,95
Op voorraad. Verwachte bezorgdatum: 19-02
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!
2e hands

Ook 2e hands beschikbaar!

€ 29,28 Je bespaart € 11,67
Op voorraad. Verwachte bezorgdatum: 19-02

Artikelomschrijving

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden. Het event als strategisch marketinginstrumentbehandelt de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. De verschillende gebieden van marketing waarbinnen belevenissen een rol spelen, zoals citymarketing en branding, komen ook aan bod. De laatste hoofdstukken bespreken de stap van strategie naar concept, touchpoints, effectmeting en evaluatie. Op de website staan voor studenten open vragen, een oefentoets met antwoorden en handige bijlagen bij hoofdstuk 9 en 10. Voor docenten is er uitgebreid docentenmateriaal beschikbaar als zij Het event als strategisch marketinginstrument als verplichte literatuur voor hun studenten voorschrijven. Dit materiaal bestaat uit antwoorden op de open vragen, multiplechoicevragen met antwoorden en powerpointpresentaties. - De voorbeelden en cases in het boek en het materiaal op de site zijn geactualiseerd. - Deze nieuwe druk is een full colour editie. - Het hoofdstuk over trends en ontwikkelingen is aangevuld met voorbeelden van vernieuwende eventconcepten en nieuwe inzichten in de ontwikkeling van de transformatie- en beleveniseconomie. - Het hoofdstuk over relatiemanagement is geactualiseerd met toepassingen in social media. - Het hoofdstuk marketingcommunicatie bevat meer informatie over het inzetten van apps. - In het hoofdstuk citymarketing wordt het belang van veiligheid en duurzaamheid bij evenementen verder uitgediept. - Nieuwe methoden van effectmeting zijn toegevoegd en er is aandacht voor neuromarketing. Het event als strategisch marketinginstrumentricht zi

Specificaties

Auteur Gerritsen, Dorothé
ISBN/EAN 9789046905692
Druk 2