• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Wat zou jij doen?

DIDICLASS

9789046901441 - Wat zou jij doen?

Artikelomschrijving

In het onderwijs is geen dag hetzelfde. Elk moment, elk kind vraagt van de leraar verantwoord handelen. Die wordt daarbij geregeld geconfronteerd met verschillende didactische en pedagogische dilemmas. Leraren leren dan ook veel uit de praktijk van het onderwijs. In Wat zou jij doen? krijgt de lezer dilemmas voorgelegd uit de onderwijspraktijk. De oplossing van elk dilemma staat open voor discussie. Uitgangspunt is de lezer bewust te maken van de grote verscheidenheid aan didactische, pedagogische, organisatorische en ethische dilemmas waarmee de leraar (in opleiding) te maken kan krijgen. Bij iedere situatie krijgt de lezer adviezen en commentaren van ervaren leraren en opleiders. Zo wordt inzicht gegeven in het vinden van oplossingen die passen bij de leraar en in het afwegen van de belangen van leerlingen, collegas, ouders en school. Daarnaast wordt bij elk dilemma een digitale videocasus aangeboden via een ondersteunende website. Hiermee kan de lezer met behulp van beeldmateriaal oefenen om met dilemmas aan de slag te gaan. In een apart deel bieden deskundigen, onder wie Fred Korthagen, tips en instrumenten aan, die helpen om dilemmas te herkennen, te analyseren en ermee om te gaan. Wat zou jij doen? helpt de student vaardigheden te ontwikkelen om bij de dilemmas in de praktijk van het onderwijs een verantwoorde houding aan te nemen. Voor een aankomend leraar blijven deze dilemmas weliswaar weerbarstig, maar worden niet langer als een moment van vertwijfeling gezien, maar juist als een moment van verrijking van het eigen leerproces. Wat zou jij doen? is geschreven voor (aankomend) leraren in het primair en secundair onderwijs. Door zijn praktische aard is het boek geschikt voor gebruik bij diverse onderdelen van het curriculum zoals pedagogiek en onderwijskunde. Het werkboek is ook in te zetten bij studiebegeleiding, mentoruren en intervisie- en coachingsgroepen. De auteurs van Didiclass projectgroep zi

Specificaties

Auteur DIDICLASS
ISBN/EAN 9789046901441
Helaas...
Uitverkocht

Artikelomschrijving

In het onderwijs is geen dag hetzelfde. Elk moment, elk kind vraagt van de leraar verantwoord handelen. Die wordt daarbij geregeld geconfronteerd met verschillende didactische en pedagogische dilemmas. Leraren leren dan ook veel uit de praktijk van het onderwijs. In Wat zou jij doen? krijgt de lezer dilemmas voorgelegd uit de onderwijspraktijk. De oplossing van elk dilemma staat open voor discussie. Uitgangspunt is de lezer bewust te maken van de grote verscheidenheid aan didactische, pedagogische, organisatorische en ethische dilemmas waarmee de leraar (in opleiding) te maken kan krijgen. Bij iedere situatie krijgt de lezer adviezen en commentaren van ervaren leraren en opleiders. Zo wordt inzicht gegeven in het vinden van oplossingen die passen bij de leraar en in het afwegen van de belangen van leerlingen, collegas, ouders en school. Daarnaast wordt bij elk dilemma een digitale videocasus aangeboden via een ondersteunende website. Hiermee kan de lezer met behulp van beeldmateriaal oefenen om met dilemmas aan de slag te gaan. In een apart deel bieden deskundigen, onder wie Fred Korthagen, tips en instrumenten aan, die helpen om dilemmas te herkennen, te analyseren en ermee om te gaan. Wat zou jij doen? helpt de student vaardigheden te ontwikkelen om bij de dilemmas in de praktijk van het onderwijs een verantwoorde houding aan te nemen. Voor een aankomend leraar blijven deze dilemmas weliswaar weerbarstig, maar worden niet langer als een moment van vertwijfeling gezien, maar juist als een moment van verrijking van het eigen leerproces. Wat zou jij doen? is geschreven voor (aankomend) leraren in het primair en secundair onderwijs. Door zijn praktische aard is het boek geschikt voor gebruik bij diverse onderdelen van het curriculum zoals pedagogiek en onderwijskunde. Het werkboek is ook in te zetten bij studiebegeleiding, mentoruren en intervisie- en coachingsgroepen. De auteurs van Didiclass projectgroep zi

Specificaties

Auteur DIDICLASS
ISBN/EAN 9789046901441