Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • kwaliteit van toetsing onder de loep
Bekijk

Kwaliteit van toetsing onder de loep

Joosten-ten Brinke
ISBN/EAN
9789044132403
Druk
1

Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. Het boek heeft tot doel opleidingen in het hoger onderwijs handvatten te bieden om te werken aan de kwaliteit van toetsing. Om dit te bereiken wordt in dit boek op een onderbouwde en praktische wijze invulling gegeven aan het begrip toetskwaliteit. In dit boek wordt aangegeven wat hieronder wordt verstaan en hoe een opleiding dit kan vormgeven. Tegelijk wordt de methodiek De Toetsing Getoetst gepresenteerd. Met deze methodiek kunnen opleidingen met een systematisch stappenplan aan de slag met het analyseren en verbeteren van de kwaliteit van de toetsing binnen de eigen opleiding. Over de auteurs Dominique Sluijsmans is lector Professioneel Beoordelen bij Zuyd Hogeschool. Desirée Joosten-ten Brinke is lector Kwaliteit van toetsen en beoordelen bij Fontys Lerarenopleiding Tilburg (FLOT). Tamara van Schilt-Mol is associate lector Toetsen en Beoordelen bij het kenniscentrum Kwaliteit van Leren van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Uitverkocht


Kwaliteit van toetsing onder de loep. Handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs

Sluijsmans, Dominique
ISBN/EAN
9789044132946
Druk
1

Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. Het boek heeft tot doel opleidingen in het hoger onderwijs handvatten te bieden om te werken aan de kwaliteit van toetsing. Om dit te bereiken wordt in dit boek op een onderbouwde en praktische wijze invulling gegeven aan het begrip toetskwaliteit. In dit boek wordt aangegeven wat hieronder wordt verstaan en hoe een opleiding dit kan vormgeven. Tegelijk wordt de methodiek De Toetsing Getoetst gepresenteerd. Met deze methodiek kunnen opleidingen met een systematisch stappenplan aan de slag met het analyseren en verbeteren van de kwaliteit van de toetsing binnen de eigen opleiding. Over de auteurs Dominique Sluijsmans is lector Professioneel Beoordelen bij Zuyd Hogeschool. Desirée Joosten-ten Brinke is lector Kwaliteit van toetsen en beoordelen bij Fontys Lerarenopleiding Tilburg (FLOT) en hoofddocent bij de Open Universiteit. Tamara van Schilt-Mol is associate lector Toetsen en Beoordelen bij het kenniscentrum Kwaliteit van Leren van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Nieuw

€26,90
Vandaag besteld, 21-11 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00