• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Aanpakkaarten voor kinderen met aandachts- en werkhoudingsproblemen

Bosch-Sthijns. Winny

9789044129014 - Aanpakkaarten voor kinderen met aandachts- en werkhoudingsproblemen

Artikelomschrijving

Over het boek: Kinderen geven geregeld blijk van problemen in het aanbrengen van structuur in hun dagelijkse leven. Dat kan uiterlijk zichtbaar zijn door chaos, paniek of weigeren een taak uit te voeren, maar kan zich ook afspelen op denkniveau (werkhoudingsproblemen). Dit bemoeilijkt het functioneren van begaafde kinderen enorm. Zij kunnen goed leren, maar ontwikkelen daarvoor niet altijd de juiste leerstrategieën. Deze aanpakkaarten zijn een hulpmiddel voor het aanbrengen van structuur, gericht op diverse deelgebieden en onafhankelijk van een methode. Ze vormen een verzameling van werkstrategieën voor taal, rekenen, (begrijpend) lezen en wereldoriëntatie, waaruit de leraar een voor elk kind afzonderlijk helder stappenplan kan distilleren. Ze kunnen worden gebruikt bij begaafde kinderen, kinderen met leerproblemen en / of leerstoornissen zoals ASS, NLD, beelddenkers en kinderen met dyslexie. Over de auteur(s): Winny Bosch-Sthijns, orthopedagoog, is stichter- directeur van IE Quest, een praktijk en onderzoeksbureau voor orthopedagogiek en psychologie in Sittard. Daarvoor was zij leraar in het basisonderwijs.

Specificaties

Auteur Bosch-Sthijns. Winny
ISBN/EAN 9789044129014
Druk 2
€ 25,60
Verwachte bezorgdatum: 24-09
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

Over het boek: Kinderen geven geregeld blijk van problemen in het aanbrengen van structuur in hun dagelijkse leven. Dat kan uiterlijk zichtbaar zijn door chaos, paniek of weigeren een taak uit te voeren, maar kan zich ook afspelen op denkniveau (werkhoudingsproblemen). Dit bemoeilijkt het functioneren van begaafde kinderen enorm. Zij kunnen goed leren, maar ontwikkelen daarvoor niet altijd de juiste leerstrategieën. Deze aanpakkaarten zijn een hulpmiddel voor het aanbrengen van structuur, gericht op diverse deelgebieden en onafhankelijk van een methode. Ze vormen een verzameling van werkstrategieën voor taal, rekenen, (begrijpend) lezen en wereldoriëntatie, waaruit de leraar een voor elk kind afzonderlijk helder stappenplan kan distilleren. Ze kunnen worden gebruikt bij begaafde kinderen, kinderen met leerproblemen en / of leerstoornissen zoals ASS, NLD, beelddenkers en kinderen met dyslexie. Over de auteur(s): Winny Bosch-Sthijns, orthopedagoog, is stichter- directeur van IE Quest, een praktijk en onderzoeksbureau voor orthopedagogiek en psychologie in Sittard. Daarvoor was zij leraar in het basisonderwijs.

Specificaties

Auteur Bosch-Sthijns. Winny
ISBN/EAN 9789044129014
Druk 2