Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • marketingplanning
Bekijk

Marketingplanning

Hummel, r.
ISBN/EAN
9789039526583
Druk
3

Marketingplanning geeft systematisch alle stappen van het marketingplanningsproces weer. Aan bod komen marktdefinities, analyses, strategische organisatiekeuzes en strategische, tactische en operationele marketingkeuzes, in de vorm van marketingplannen. Daarnaast is er aandacht voor de uitvoering, evaluatie en terugkoppeling (PDCA-cyclus). Deze derde druk is geheel geactualiseerd aan de hand van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van online kanalen in het algemeen en sociale media in het bijzonder en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarnaast is er meer aandacht voor de klantenanalyse, accountability, algemene wetmatigheden in marketing, het blauweoceaanstrategiemodel en internationalisering. Behalve een gedegen beschrijving van de theorie bevat deze uitgave veel uitstapjes naar de praktijk. Het boek benadrukt het belang van het analyseproces en het onderbouwen van beslissingen. Heldere structuurschema's maken de student daarbij duidelijk in welk deel van het proces hij of zij zich bevindt. Marketingplanning is bestemd voor hbo-studenten met enige voorkennis van marketing. Na bestudering van deze uitgave is de student in staat een verantwoord marketingplan samen te stellen. Door de opzet is dit boek ook zeer geschikt voor gebruik bij stages en afstudeeropdrachten. Op de website www.academicservice.nl is een grote hoeveelheid ondersteunend materiaal beschikbaar, in de vorm van extra hoofdstukken, casuïstiek, sheets, voorbeelden, overzichten, alternatieven en aanvullingen. Rien Hummel is docent marketing aan het Instituut voor Marketing Management van de Hanzehogeschool Groningen en is tevens betrokken bij twee MBA-opleidingen van dezelfde hogeschool. Van zijn hand verschenen eerder de boeken Marketing met ICT en Marketing en accountability.

Uitverkocht


Marketingplanning

Hummel, Rien
ISBN/EAN
9789058754240
Druk
4

Marketingplanning geeft systematisch alle stappen van het marketingplanningsproces weer. Aan bod komen het strategisch kader en marktafbakening, analyses, strategische organisatiekeuzes en strategische, tactische en operationele marketingkeuzes, in de vorm van marketingplannen. Daarnaast is er aandacht voor de uitvoering, evaluatie en terugkoppeling (PDCA-cyclus). Deze vierde druk is geheel geactualiseerd op het gebied van afnemersanalyse, online kanalen en algemene wetmatigheden in marketing. Zo komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod: customer journey, owned, paid en earned kanalen, content marketing, distinctive assets, mental en physical availability, consideration set en category entry points. Ook is er meer aandacht voor het inside-out denken in het analyse- en keuzeproces. Behalve een gedegen beschrijving van de theorie bevat deze uitgave veel uitstapjes naar de praktijk. Het boek benadrukt het belang van het analyseproces en het onderbouwen van beslissingen. Heldere structuurschema's maken de student duidelijk in welk deel van het proces hij of zij zich bevindt. Marketingplanning is bestemd voor hbo-studenten met enige voorkennis van marketing. Na bestudering van deze uitgave is de student in staat een verantwoord marketingplan samen te stellen. Door de opzet is dit boek ook zeer geschikt voor gebruik bij stages en afstudeeropdrachten. Online support Op de productpagina van dit boek op www.boomhogeronderwijs.nl is een grote hoeveelheid ondersteunend materiaal beschikbaar, in de vorm van extra hoofdstukken, casuïstiek, sheets, voorbeelden, overzichten, alternatieven en aanvullingen.

Nieuw

€49,95
Vandaag besteld, 21-12 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00