• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Gesprekstechnieken voor SMD

9789037240993 - Gesprekstechnieken voor SMD

Artikelomschrijving

De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.   Tijdens deze Training ga je diverse gesprekstechnieken oefenen in verschillende gespreksvormen. Denk hierbij aan adviesgesprekken, slechtnieuwsgesprekken en klachtengesprekken. Je leert onder andere hoe je actief kunt luisteren, hoe je cliënten kunt confronteren met de feiten, hoe je een cliënt van juiste informatie en adviezen kunt voorzien en hoe je een cliënt kunt kalmeren en geruststellen. Ook leer je hoe je metaforen kunt gebruiken en hoe je congruente en judo-achtige gesprekstechnieken toepast. De Training wordt afgesloten met een demonstratie gericht op het
toepassen van gesprekstechnieken in slechtnieuwsgesprekken.

Specificaties

ISBN/EAN 9789037240993
Druk 1
€ 16,96
Verwachte bezorgdatum: 13-10
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.   Tijdens deze Training ga je diverse gesprekstechnieken oefenen in verschillende gespreksvormen. Denk hierbij aan adviesgesprekken, slechtnieuwsgesprekken en klachtengesprekken. Je leert onder andere hoe je actief kunt luisteren, hoe je cliënten kunt confronteren met de feiten, hoe je een cliënt van juiste informatie en adviezen kunt voorzien en hoe je een cliënt kunt kalmeren en geruststellen. Ook leer je hoe je metaforen kunt gebruiken en hoe je congruente en judo-achtige gesprekstechnieken toepast. De Training wordt afgesloten met een demonstratie gericht op het
toepassen van gesprekstechnieken in slechtnieuwsgesprekken.

Specificaties

ISBN/EAN 9789037240993
Druk 1