• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Gesprekken voeren m.clienten voor SW

Edu Actief

9789037233193 - Gesprekken voeren m.clienten voor SW

Artikelomschrijving

De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.

Communicatie en gesprekken met cliënten zijn een heel belangrijk onderdeel van het vak. De gesprekken die je voert, hebben altijd een doel. Je wilt er bijvoorbeeld achter komen wat de cliënt precies wil of nodig heeft. Of het is juist belangrijk dat de cliënt zelf een oplossing vindt en dat jij de juiste vragen weet te stellen. Om dit goed te kunnen moet je weten hoe je gesprekken voert en welke verschillende soorten gesprekken er zijn. En daarbij komen nog een aantal andere aspecten kijken binnen de communicatie zoals afstand en nabijheid, en non-verbale communicatie.

Specificaties

Auteur Edu Actief
ISBN/EAN 9789037233193
Druk 1
€ 16,96
Op voorraad. Verwachte bezorgdatum: 10-04
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

De methode Factor-E Welzijn is bedoeld voor de opleidingen Maatschappelijke zorg, Pedagogisch werk en Sociaal werk niveau 3 en 4. In de methode staan kennis, vaardigheden en het samenwerken aan grote opdrachten centraal. Kennis wordt verkregen in de leereenheid Cursus. Hierin wordt de theorie verwerkt door middel van een diversiteit aan verwerkingsopdrachten. In de leereenheid Training worden vaardigheden aangeleerd en geoefend door de student. Samenwerken staat centraal in de diverse projecten die bij de methode zijn ontwikkeld.

Communicatie en gesprekken met cliënten zijn een heel belangrijk onderdeel van het vak. De gesprekken die je voert, hebben altijd een doel. Je wilt er bijvoorbeeld achter komen wat de cliënt precies wil of nodig heeft. Of het is juist belangrijk dat de cliënt zelf een oplossing vindt en dat jij de juiste vragen weet te stellen. Om dit goed te kunnen moet je weten hoe je gesprekken voert en welke verschillende soorten gesprekken er zijn. En daarbij komen nog een aantal andere aspecten kijken binnen de communicatie zoals afstand en nabijheid, en non-verbale communicatie.

Specificaties

Auteur Edu Actief
ISBN/EAN 9789037233193
Druk 1