• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Benchmarking in de zorgsector op weg naar een excellente organisatie

Postma, G.J.

9789035229297 - Benchmarking in de zorgsector op weg naar een excellente organisatie
2e hands

Artikelomschrijving

Benchmarking, het vergelijken van prestaties om ze te verbeteren, heeft een hoge vlucht genomen. Ontstaan als een ínstrument voor de profit sector, is het inmiddels dankbaar overgenomen door de non- profit sector. En niet voor niets: ook in die sector is het letterlijk van levensbelang geworden om optimaal te presteren. Neem de zorg: cliënten, verzekeraars en overheden stellen steeds hogere eisen. Dit boek gaat over benchmarking in de zorg. Het wil bestuurders, kwaliteitsfunctionarissen en anderen die geïnteresseerd zijn in benchmarking in de gezondheidszorg in staat stellen bewuste keuzes te maken als het gaat om benchmarking. Loont het de moeite om deel te nemen aan een benchmarkonderzoek? Wat is eigenlijk een goed benchmarkonderzoek? Hoe halen we eruit wat erin zit? Op dit soort vragen, krijgt de lezer een gedegen antwoord. Van PricewaterhouseCoopers, dat al heel lang meewerkt aan benchmarkonderzoeken in de zorg, maar ook van andere onderzoekers die hier aan het woord worden gelaten. Niet alleen de huidige stand van zaken wordt beschreven, er wordt ook gekeken naar de nieuwste ontwikkelingen in benchmarking in de zorg. Goed presteren is niet goed genoeg meer, het draait nu om het leveren van topprestaties. Benchmarking helpt u om van uw organisatie een excellente organisatie te maken.

Specificaties

Auteur Postma, G.J.
ISBN/EAN 9789035229297
Druk 1
Uitverkocht

Artikelomschrijving

Benchmarking, het vergelijken van prestaties om ze te verbeteren, heeft een hoge vlucht genomen. Ontstaan als een ínstrument voor de profit sector, is het inmiddels dankbaar overgenomen door de non- profit sector. En niet voor niets: ook in die sector is het letterlijk van levensbelang geworden om optimaal te presteren. Neem de zorg: cliënten, verzekeraars en overheden stellen steeds hogere eisen. Dit boek gaat over benchmarking in de zorg. Het wil bestuurders, kwaliteitsfunctionarissen en anderen die geïnteresseerd zijn in benchmarking in de gezondheidszorg in staat stellen bewuste keuzes te maken als het gaat om benchmarking. Loont het de moeite om deel te nemen aan een benchmarkonderzoek? Wat is eigenlijk een goed benchmarkonderzoek? Hoe halen we eruit wat erin zit? Op dit soort vragen, krijgt de lezer een gedegen antwoord. Van PricewaterhouseCoopers, dat al heel lang meewerkt aan benchmarkonderzoeken in de zorg, maar ook van andere onderzoekers die hier aan het woord worden gelaten. Niet alleen de huidige stand van zaken wordt beschreven, er wordt ook gekeken naar de nieuwste ontwikkelingen in benchmarking in de zorg. Goed presteren is niet goed genoeg meer, het draait nu om het leveren van topprestaties. Benchmarking helpt u om van uw organisatie een excellente organisatie te maken.

Specificaties

Auteur Postma, G.J.
ISBN/EAN 9789035229297
Druk 1