Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • sociale psychologie een inleiding m m v miet craeynest en trui timperman
Bekijk

Sociale psychologie, een inleiding m.m.v miet craeynest en trui timperman

Craeynest, P. Hoornissen, T. Van Vaerenbergh, G. Van
ISBN/EAN
9789033469077
Druk
2

Waarom is de eerste indruk zo belangrijk bij een eerste kennismaking? Waarom nemen mensen zo makkelijk gedragingen en meningen van anderen over, en hoe kunnen ze deze sociale beïnvloeding verminderen? Waarom voelen we ons aangetrokken tot sommige mensen en niet tot andere? Dat zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die in dit boek aan bod komen. Ze hebben alle betrekking op de sociale psychologie, het wetenschapsdomein dat onderzoekt hoe mensen zich in hun gedrag, hun gedachten en gevoelens laten beïnvloeden door anderen en hoe ze die anderen ook zelf beïnvloeden. Doorheen de opeenvolgende hoofdstukken wordt het duidelijk waarom mensen zich in de omgang met anderen gedragen zoals ze dat doen. De tekst wordt verrijkt met tal van voorbeelden uit het dagelijkse leven, wat de inhoud zeer aantrekkelijk en herkenbaar maakt voor de lezer. Sociale psychologie, een inleiding is een praktisch en verrijkend boek. Het laat je kennismaken met de klassieke experimenten en theorieen uit de sociale psychologie, maar vult deze ook aan met recenter onderzoeksmateriaal en hedendaagse gezichtspunten. Het boek is in de eerste plaats bestemd voor studenten in het psychosociaal, het pedagogisch en het paramedisch hoger onderwijs, maar omwille van zijn praktische bruikbaarheid en zijn vlotte stijl is het even goed toegankelijk voor iedereen die interesse heeft voor de sociale invloeden in het gedrag.

2e hands

€31,85
Waarom 2e hands?
Op voorraad. Vandaag besteld, uiterlijk 30-05 bezorgd

Sociale psychologie

ISBN/EAN
9789462925496
Druk
1

Hoe ontstaan conflicten en wat kan men doen om er een positieve wending aan te geven? Wanneer zijn mensen in staat om hun kortzichtige eigenbelang ondergeschikt te maken aan gemeenschappelijke belangen die op termijn ook die van hen kunnen zijn? Hoe kan men groepen efficiënter doen samenwerken? Wat zijn de typische fouten die mensen maken als ze zich een idee proberen te vormen van elkaar, en hoe kunnen we tot een meer correcte beeldvorming komen? Welke mechanismen liggen aan de basis van sociale beïnvloeding? Hoe kunnen ze ingeschakeld worden om mensen te sensibiliseren en wat kunnen we doen om onszelf te beschermen tegen al te opdringerige vormen van beïnvloeding? Dat zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die in dit boek aan bod komen. Ze tonen aan hoe veelzijdig het huidige onderzoeksgebied van de sociale psychologie wel is. Het beperkt zich immers niet tot het interindividuele gedrag, maar probeert ook inzicht te krijgen in de dynamiek van groepen, evenals in de strategieën waarmee onzichtbare instanties het denken en handelen van mensen proberen te sturen. Aan de hand van concrete voorbeelden wordt duidelijk welke factoren een rol spelen in het intermenselijke gedrag. Alle termen en theorieën worden helder uiteengezet en geïllustreerd met voorbeelden uit het dagelijkse leven. Door het boek heen krijgt men op die manier een stevig onderbouwde, maar tegelijk ook vlot hanteerbare kennis van de sociale kant van het gedrag. Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor studenten in het psychopedagogisch, het paramedisch en het economisch hoger onderwijs. Maar het begrijpelijke taalgebruik en de praktische bruikbaarheid van de inhoud maken het evengoed toegankelijk voor iedereen die interesse heeft in het onderwerp. POL CRAEYNEST is psycholoog en auteur van diverse handboeken op het domein van de gedragswetenschappen. MIET CRAEYNEST, TIM VANHOOMISSEN en GRIET VAN VAERENBERGH zijn eveneens psycholoog. TRUI TIMPERMAN is sociaal agoog.

Nieuw

€44,55
Vandaag besteld, 03-06 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00