Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • bewegingsopvoeding een vakconcept als uitnodiging om te leren
Bekijk

Bewegingsopvoeding een vakconcept als uitnodiging om te leren

Behets, D. (Red.)
ISBN/EAN
9789033458415
Druk
1

Bewegingsopvoeding, we verkiezen deze term boven Lichamelijke Opvoeding, heeft sinds de invoering van het vakconcept, gekoppeld aan de eindtermen, een belangrijke evolutie doorgemaakt en vooral een rijke inhoud meegekregen. De groep medewerkers aan de academische lerarenopleiding te Leuven behandelen tijdens de jaarlijkse nascholingen actuele themata rond de kernideeën van het vakconcept. Voor de leraren LO is het noodzakelijk dat deze theorieën verduidelijkt worden en in de praktijk van de dagelijkse lessen LO worden omgezet. Vanuit deze bekommernis zijn een aantal artikels gebundeld in dit boek. Het vakconcept wil de leraar een bruikbaar kader aanbieden waarin hij voldoende vrijheid behoudt om persoonlijke accenten te leggen. De theoretische begrippen kunnen de leraar helpen en leiden in de zoektocht naar een rijke leeromgeving voor alle leerlingen. Dit is dan ook de uitdaging voor allen: hoe kunnen we gebruik makend van het vakconcept LO de leerlingen maximale leerkansen bieden in het domein van het

Uitverkocht


Didactiek van het bewegingsonderwijs

Behets, d.
ISBN/EAN
9789033485893
Druk
3

Deze derde editie van Didactiek van het bewegingsonderwijs is inhoudelijk aangevuld aan de hand van recent wetenschappelijk onderzoek. De geïntegreerde aanpak van de bewegingsdoelen rond motorische competenties en de fitte levensstijl en de persoonsdoelen met het zelfbeeld en de sociale vaardigheden stellen de leraar LO nog steeds voor pittige uitdagingen. Zijn handelingsbekwaamheden worden vooral op het vlak van het toepassen van gedifferentieerde werkvormen en aangepaste leerinhouden op de proef gesteld.<br/><br/>Het didactisch model met de zes basisconcepten blijft de ruggengraat in deze uitgave. Het leren van de leerling is de centrale doelstelling in elke onderwijssetting en wordt geconcretiseerd met vernieuwende inzichten vanuit de niet-lineaire pedagogie. Deze visie op het leren vraagt van de leraar een sterk leerlinggerichte strategie. De nodige basiscompetenties worden in een duidelijk referentiekader opgebouwd. Planning, instructie, management, evaluatie, interpersoonlijke vaardigheden en reflectie staan ten dienste van de leerling.<br/><br/>De doelgroep van dit handboek is niet alleen de student-leraar in opleiding. Ook de leraar in dienst vindt hier inspiratie en een denkkader om alle 'vernieuwingen' te plaatsen. Ten slotte is dit boek bruikbaar voor allen die in een ruimer kader bezig zijn met het begeleiden van bewegingsactiviteiten en de verbetering daarvan.<br/><br/>Over de auteur:<br/><br/>DANIËL BEHETS is hoogleraar aan de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de K.U.Leuven en is verantwoordelijk voor de Specifieke Lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding. Zijn wetenschappelijk onderzoek richt zich op de sportpedagogie met accenten in het domein van het bewegingsonderwijs en de lerarenopleiding.

Selecteer een type

Op voorraad. Vandaag besteld, uiterlijk 28-06 bezorgd
Op voorraad. Vandaag besteld, uiterlijk 28-06 bezorgd

Je digitale studiemateriaal wordt in augustus geactiveerd. Je krijgt hier vooraf een mailtje over.

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00