Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • individuele gesprekvoering
Bekijk

Individuele gesprekvoering

Brinkman, F.
ISBN/EAN
9789031328468
Druk
1

Het gesprek is zonder twijfel het belangrijkste instrument van hulpverleners. In het professionele handelen is een ander soort gespreksvoering nodig dan wanneer we praten met familie of vrienden. Het verhaal van de cliënt staat centraal. Je helpt hen dat verhaal te vertellen. Luisteren naar wat cliënten je vertellen, signaleren en naar boven halen wat ze je niet vertellen, toetsen of je elkaar werkelijk goed begrijpt, gesprekken laten uitmonden in concrete voornemens en werkafspraken maken zijn voorbeelden van vaardigheden die een deskundig hulpverlener onder de knie heeft.

Dit boek behandelt de basisingrediënten voor professionele gespreksvoering. Aan het eind van elke paragraaf staan individuele studieopdrachten en opdrachten voor kleine studiegroepen. Het boek is geschreven vanuit het perspectief van hulpverleners, waarbij benadrukt wordt dat hulpverleners het perspectief van cliënten in hun handelen betrekken. Naast gespreksinhouden en gespreksvaardigheden behandelt dit boek relationele en fysieke gespreksomstandigheden. Ingegaan wordt op gradaties van (on)vrijwilligheid van clienten en op plaatsen van gespreksvoering, zoals het bureau, de straat en het huisbezoek.

Uitverkocht


Individuele gespreksvoering

Brinkman, F.
ISBN/EAN
9789031352470
Druk
2

Het gesprek is het belangrijkste instrument van hulpverleners. In het professioneel handelen is wel een ander soort gespreksvoering nodig dan wanneer we praten met familie en vrienden. Het verhaal van de cliÙnt staat centraal, je helpt hem dat verhaal te vertellen. Soms is er sprake van een uitgebreide vertelling, soms van een korte vraag. In alle gevallen dient een deskundige hulpverlener een aantal vaardigheden onder de knie te hebben. Voorbeelden daarvan zijn: luisteren, signaleren, verder vragen, samenvatten en tot conclusies komen. Ook is belangrijk hetgeen niet wordt gezegd naar boven te halen. <br/><br/>Dit boek behandelt de basisingrediÙnten voor professionele gespreksvoering. Het is geschreven vanuit het perspectief van de hulpverlener, waarbij sterk benadrukt wordt dat zij het perspectief van cliÙnten in hun handelen betrekken.<br/><br/>Naast gespreksvaardigheden en gespreksinhouden behandelt dit boek relationele en fysieke aspecten van de gespreksvoering. Ingegaan wordt op onder meer gradaties van onvrijwilligheid en gespreksomstandigheden (tijdens een huisbezoek, op het bureau, aan de telefoon of op straat). Iedere paragraaf wordt afgesloten met individuele studieopdrachten en groepsopdrachten.

Selecteer een type

Vandaag besteld, 22-08 bezorgd
Vandaag besteld, 22-08 bezorgd

Je digitale studiemateriaal wordt in augustus geactiveerd. Je krijgt hier vooraf een mailtje over.

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00