• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Het BPM boek

Boers, Aty

9789024447930 - Het BPM boek
2e hands

Artikelomschrijving

Business Process Management (BPM) helpt organisaties klantgericht, efficiënt en flexibel te werken. Tegelijkertijd draagt het bij aan betere samenwerking en gemotiveerde medewerkers. De traditionele, functioneel ingerichte organisatie heeft haar langste tijd gehad. Bij vernieuwing van organisaties speelt het werken en denken in processen een steeds belangrijkere rol. Het BPM-boek laat zien hoe processen als sleutelfactor kunnen worden gebruikt om alle organisatieaspecten in samenhang in te richten op het leveren van toegevoegde waarde. De kracht van de BPM-benadering Het BPM-boek gaat in op aspecten als besturing, organisatieontwerp, cultuur en IT en legt steeds de verbinding tussen het âwatâ en het âhoeâ van organiseren. De auteurs combineren kennis vanuit vakgebieden als kwaliteitszorg, controlling, informatiemanagement, HRM en verandermanagement tot een integrale aanpak. In Het BPM-boek wordt uitgelegd waarom de BPM-benadering zo krachtig is en hoe je hier in de praktijk handen en voeten aan kunt geven. Het boek laat zien hoe procesdenken door organisaties op verschillende volwassenheidsniveaus op een effectieve manier kan worden gebruikt. Processen zijn dan de sleutel om: producten en diensten optimaal af te stemmen op de behoeften van de buitenwereld en tegelijk de interne organisatie te besturen; werkzaamheden te beheersen zonder starre en mechanistische benadering, maar juist door gerichtheid op flexibiliteit en continue verbetering; medewerkers ruimte te geven hun werk goed te kunnen doen, hun toegevoegde waarde te kunnen leveren en zichzelf en hun professie te blijven ontwikkelen; efficiencyverbetering te laten samenvallen met het inrichten van een organisatie waaraan medewerkers graag hun bijdrage leveren. Resultaatgericht, mensgericht en snel aanpasbaar. Een in alle opzichten gezonde organisatie dus. Procesgericht werken in de praktijk Door de praktijkvoorbeelden, modellen en checklists biedt Het BPM-boek inzichten en gereedschappen waarmee meer en m

Specificaties

Auteur Boers, Aty
ISBN/EAN 9789024447930
Druk 1
€ 52,51
Op voorraad. Verwachte bezorgdatum: 25-05
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende nieuwe Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

Business Process Management (BPM) helpt organisaties klantgericht, efficiënt en flexibel te werken. Tegelijkertijd draagt het bij aan betere samenwerking en gemotiveerde medewerkers. De traditionele, functioneel ingerichte organisatie heeft haar langste tijd gehad. Bij vernieuwing van organisaties speelt het werken en denken in processen een steeds belangrijkere rol. Het BPM-boek laat zien hoe processen als sleutelfactor kunnen worden gebruikt om alle organisatieaspecten in samenhang in te richten op het leveren van toegevoegde waarde. De kracht van de BPM-benadering Het BPM-boek gaat in op aspecten als besturing, organisatieontwerp, cultuur en IT en legt steeds de verbinding tussen het âwatâ en het âhoeâ van organiseren. De auteurs combineren kennis vanuit vakgebieden als kwaliteitszorg, controlling, informatiemanagement, HRM en verandermanagement tot een integrale aanpak. In Het BPM-boek wordt uitgelegd waarom de BPM-benadering zo krachtig is en hoe je hier in de praktijk handen en voeten aan kunt geven. Het boek laat zien hoe procesdenken door organisaties op verschillende volwassenheidsniveaus op een effectieve manier kan worden gebruikt. Processen zijn dan de sleutel om: producten en diensten optimaal af te stemmen op de behoeften van de buitenwereld en tegelijk de interne organisatie te besturen; werkzaamheden te beheersen zonder starre en mechanistische benadering, maar juist door gerichtheid op flexibiliteit en continue verbetering; medewerkers ruimte te geven hun werk goed te kunnen doen, hun toegevoegde waarde te kunnen leveren en zichzelf en hun professie te blijven ontwikkelen; efficiencyverbetering te laten samenvallen met het inrichten van een organisatie waaraan medewerkers graag hun bijdrage leveren. Resultaatgericht, mensgericht en snel aanpasbaar. Een in alle opzichten gezonde organisatie dus. Procesgericht werken in de praktijk Door de praktijkvoorbeelden, modellen en checklists biedt Het BPM-boek inzichten en gereedschappen waarmee meer en m

Specificaties

Auteur Boers, Aty
ISBN/EAN 9789024447930
Druk 1