}
Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • lesgeven in pedagogisch perspectief
Bekijk

Lesgeven in pedagogisch perspectief

Verkuyl, H.
ISBN/EAN
9789024416226
Druk
2

Je kunt vanuit diverse gezichtspunten naar onderwijs en begeleidingssituaties kijken.

In dit werkboek wordt met een pedagogische ril gekeken.
Onderwijs en opvoeding zijn sterk verweven. Het begrip opvoeding of leerlingsbegeleiding wordt in dit boek ruim opgevat: iedere docent en begeleider in de school is zowel opvoeder als leerlingbegeleider.

Uitverkocht


Lesgeven in pedagogisch perspectief

Verkuyl, H.
ISBN/EAN
9789059318649
Druk
3

[Flaptekst Lesgeven in pedagogisch perspectief]<br/><br/>Lesgeven in pedagogisch perspectief biedt de aanstaand leraar basisonderwijs of voortgezet onderwijs door middel van inleidende teksten en oefeningen de gelegenheid om zich meer bewust te worden van zijn pedagogische taken, verantwoordelijkheden, (morele) keuzen en houding, en van de mogelijke effecten daarvan op het gedrag en de ontwikkeling van een leerling en leerlingengroep. Er worden manieren aangereikt om te komen tot pedagogische reflectie op basis van de eigen ervaringen en er wordt gestimuleerd tot het ontwikkelen van een zo bewust mogelijk gekozen pedagogische visie als ijkpunt en inspiratiebron voor het handelen. <br/><br/>Lesgeven in pedagogisch perspectief was na tien jaar toe aan herziening. Het boek is geschikt gemaakt voor aanstaand leraren voortgezet onderwijs én basisonderwijs. Het werkgedeelte van het boek is omvangrijker geworden. Het bevat meer thema's en oefeningen, verdeeld over vier invalshoeken: (1) Wie ben ik als leraar?, (2) Wie is die leerling?/Wie zijn die leerlingen?, (3) Wat is de context waarbinnen ik werk? en (4) Wat betekent dit voor mijn handelen? Twee inleidende hoofdstukken vormen een voorbereiding op het werkgedeelte van het boek. Bij het boek wordt ter ondersteuning een digitale handleiding beschikbaar gesteld.<br/><br/>Het boek biedt opleiders een bron om uit te putten bij de voorbereiding van hun studenten op hun pedagogische taken. Studenten krijgen alle ruimte om alleen of samen met anderen de thema's en oefeningen te kiezen die aansluiten bij de eigen ervaringen en leerdoelen. <br/><br/>Hildelien Verkuyl is als onderwijzeres opgeleid, studeerde vervolgens historische en wijsgerige pedagogiek aan de Universiteit Utrecht en heeft ruim dertig jaar ervaring als pedagoog, opleider van (aanstaande) leraren in zowel het basis- als het voortgezet onderwijs en als nascholer, met name in de vorm van mentorentrainingen. Ook heeft ze een praktijk voor pedagogisch onderzoek, advi

Nieuw

€25,50
Vandaag besteld, 06-05 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00