• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Docenten leren reflecteren

Korthagen, F.

9789024416073 - Docenten leren reflecteren

Artikelomschrijving

Docenten leren reflecteren gaat in op de vraag hoe systematische reflectie aangepakt kan worden en welke instrumenten daarbij kunnen helpen. Het boek biedt inhoud en materiaal aan waarmee opleiders reflectie concreet vorm kunnen geven in het opleiden en begeleiden van (aanstaande) leraren. In samenhang met deze publicatie verschijnt er ook een werkboek voor studenten in de lerarenopleiding. In dit basisboek wordt allereerst het begrip 'reflectie' afgebakend en wordt verantwoord waarom reflectie belangrijk is. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de volgende vragen: hoe begeleid je reflectie? en hoe kun je een fasering aanbrengen in het leren reflecteren? Vervolgens staat een intervisietraject centraal dat speciaal ontwikkeld is voor scholen en lerarenopleidingen: 'collegiaal ondersteund leren'. In dit traject leren (aanstaande) leraren elkaar begeleiden bij reflectie op praktijkervaringen. Aan het eind van het boek komen enkele theoretische achtergronden aan bod. Er zijn geen inhoudelijke wijzigingen doorgevoerd na de derde druk van 2005.

Specificaties

Auteur Korthagen, F.
ISBN/EAN 9789024416073
Druk 2
Helaas...
Uitverkocht
Nieuwe editie
€ 29,95
Verwachte bezorgdatum: 19-05

Artikelomschrijving

Docenten leren reflecteren gaat in op de vraag hoe systematische reflectie aangepakt kan worden en welke instrumenten daarbij kunnen helpen. Het boek biedt inhoud en materiaal aan waarmee opleiders reflectie concreet vorm kunnen geven in het opleiden en begeleiden van (aanstaande) leraren. In samenhang met deze publicatie verschijnt er ook een werkboek voor studenten in de lerarenopleiding. In dit basisboek wordt allereerst het begrip 'reflectie' afgebakend en wordt verantwoord waarom reflectie belangrijk is. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de volgende vragen: hoe begeleid je reflectie? en hoe kun je een fasering aanbrengen in het leren reflecteren? Vervolgens staat een intervisietraject centraal dat speciaal ontwikkeld is voor scholen en lerarenopleidingen: 'collegiaal ondersteund leren'. In dit traject leren (aanstaande) leraren elkaar begeleiden bij reflectie op praktijkervaringen. Aan het eind van het boek komen enkele theoretische achtergronden aan bod. Er zijn geen inhoudelijke wijzigingen doorgevoerd na de derde druk van 2005.

Specificaties

Auteur Korthagen, F.
ISBN/EAN 9789024416073
Druk 2