Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • geografie en gevoel
Bekijk

Geografie en gevoel

Hospers, Gert-Jan
ISBN/EAN
9789023250227
Druk
1

Wat is de aantrekkingskracht van Amsterdam? Hoe komt het dat er in Drenthe zoveel gelukkige mensen wonen? Waarom vindt menigeen windmolens landschapsvervuilend? Kunnen we ons in andermans huis thuis voelen? In dit prikkelende boek gaat Gert-Jan Hospers op zoek naar het 'plekeffect': de impact van plekken op onze gedachten, gevoelens en gedragingen. Acht geografische schaalniveaus komen aan bod: het land, de regio, de stad, de wijk, het platteland, het dorp, de straat en het huis. Het boek laat zien hoe belangrijk plekken in ons leven zijn en hoe ze ons onbewust beïnvloeden. Geografie en gevoel: wat plekken met ons doen geeft een nieuwe kijk op de wereld om ons heen. Zo rekent de auteur af met politieke wensdromen over nationale eenheid, gemengde wijken en landschapsbehoud. Ook legt hij uit waarom we ranglijstjes van regio's, steden en dorpen met een korreltje zout moeten nemen. Het boek prikt niet alleen mythes door, maar schetst ook een wenkend perspectief. Het plekeffect kan mensen namelijk stimuleren om zich in te zetten voor hun dagelijkse leefomgeving. Willen politici die lokale energie benutten, dan moeten ze echter te werk gaan met gevoel voor geografie. Prof.dr. Gert-Jan Hospers (Enschede, 1974) doceert economische geografie aan de Universiteit Twente en is bijzonder hoogleraar city- en regiomarketing aan de Radboud Universiteit. Eerder schreef hij boeken over citymarketing, demografische krimp, de ontwikkeling van Twente en de romantiek van het Ruhrgebied.

Nieuw

€20,15
Vandaag besteld, 29-08 bezorgd

Je digitale studiemateriaal wordt in augustus geactiveerd. Je krijgt hier vooraf een mailtje over.

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00