Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • interculturele communicatie
Bekijk

Interculturele communicatie

Nunez, C.
ISBN/EAN
9789023246190
Druk
2

"In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en stu

Uitverkocht


Interculturele communicatie

Popma, Laura
ISBN/EAN
9789023255536
Druk
4

Nieuw in de 4e herziene druk van Interculturele Communicatie zijn:- illustraties van van de hand van Masaaki Oyamada.- een paragraaf over wereldburgerschap (Global Citizenship)- een hoofdstuk over multiculturele teams en wereldleiderschap (Multicultural Teams and Global Leadership.Wereldburgerschap, multiculturele team en wereldleiderschap zijn actuele onderwerpen die iedereen aangaan.De basis van het boek is onveranderd. Toegankelijk, praktisch, met oefeningen en voorbeelden.Engelse editieVan deze uitgave is ook een Engelse editie verkrijgbaar: Intercultural Sensitivity (ISBN 9789023255550, verschenen in 2017)Deze inhoud van de Nederlandse en de Engelse editie is hetzelfde.Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele Nederlandse samenleving is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Daarnaast zijn interculturele vaardigheden noodzakelijk om effectiever te kunnen communiceren in het buitenland.Elk jaar brengen duizenden studenten een deel van hun studie door op buitenlandse universiteiten in het kader van uitwisselingsprogramma's. Docentmobiliteitsprogamma's zorgen ervoor dat buitenlandse docenten les geven in Nederlandse klassen. De klas is meer cultureel divers dan ooit tevoren.Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen óf erg slecht óf buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei.Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Het helpt studenten cultuur te herken

Nieuw

€17,95
Vandaag besteld, 24-11 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00