Menu
Sluiten

Issuesmanagement anticiperen op de publieke opinie

Schoonman, E.
ISBN/EAN 9789014051864
Druk 1
Het boek Issuesmanagement is een analyse van het verschijnsel publieke opinie en beschrijft de mogelijkheden tot het beïnvloeden daarvan. Het ontstaan en de levensloop van maatschappelijke issues worden uitvoerig beschreven en getoetst aan de praktijk. De actieve rol die een organisatie kan spelen bij het beïnvloeden van de publieke opinie en dus het managen van issues komt zowel op strategisch als op uitvoerend niveau aan bod. Issues zijn thema's die leven in de publieke opinie. Onderscheiden worden die thema's die nog in de fase van meningsvorming zijn en thema's die zich reeds in het openbare domein bevinden. Eén ding hebben alle issues met elkaar gemeen: ze weerspiegelen wat een samenleving goed en fout vindt. Meningsvorming kan beschreven worden als een 'autonoom' proces. Management echter impliceert sturing en dus beïnvloeding van processen. Het boek besluit dan ook met enig instrumentarium, waarmee een organisatie opinies kan proberen te beïnvloeden. Een gunstige publieke opinie immers, en draagvlak in de samenleving, is voor de continuïteit van iedere organisatie van levensbelang.
Uitverkocht
Compleet
Alles voor jouw opleiding
24/7 op de hoogte
Volg je bestelling in Mijn Studystore
Op tijd
Bij je thuisbezorgd
Winkelwagen
Sluiten