Menu
Sluiten
  • Home
  • Product
  • interne communicatie als managementinstrument
Bekijk

Interne communicatie als managementinstrument

Koeleman, H.
ISBN/EAN
9789013039191
Druk
5

Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding en vindt dat het management echt naar hem luistert. Bij de bedrijven die minder goed presteren, is dat maar 40%. De motivatie van werknemers blijkt vooral van twee zaken af te hangen: de mate waarin men wordt betrokken in een dialoog en de wijze waarop men informatie ontvangt. En het mislukken, van veranderingsprocessen bijvoorbeeld, blijkt achteraf vaak te wijten aan het onvoldoende informeren van medewerkers.

Weliswaar zien steeds meer organisaties dat goede interne communicatie van groot belang is voor het vinden en boeien van medewerkers en de diverse aspecten van de bedrijfsvoering. In de praktijk weet men vaak niet hoe de interne communicatie moet worden opgezet, laat staan hoe die kan worden verbeterd.

'Interne communicatie als managementinstrument' wil een overzicht geven van de diverse facetten van het vakgebied interne communicatie. En het wil communicatiemanagers en de mensen die hiervoor in opleiding zijn, een handreiking bieden voor het opstellen van intern communicatiebeleid en het verbeteren van de communicatiemix. Ook het verbeteren van de effectiviteit van de communicatiekanalen krijgt daarbij de nodige aandacht.

In deze vijfde gewijzigde druk zijn de hoofdstukken opnieuw ingedeeld en de voorbeelden geactualiseerd. Bovendien is er veel meer aandacht voor het creëren van dialoog en de inzet van nieuwe media, zoals blogs en wiki's en de consequenties van de 2.0-media voor de interne communicatie.

Het boek is bestemd voor communicatie- en hrm-managers die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren. Het boek is tevens geschikt voor studenten aan HBO- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp 'communicatie in organisaties' in willen gaan.

Uitverkocht


Interne communicatie als management instrument

Koeleman, H.
ISBN/EAN
9789013077278
Druk
6

In Interne communicatie als managementinstrument worden de verschillende functies van interne communicatie uitgebreid beschreven. Het boek geeft handreikingen voor het stapsgewijs onderzoeken en verbeteren van de interne communicatie. Hierbij wordt niet alleen aandacht besteed aan het verbeteren van de interne media, zoals het personeelsblad, e-mail en intranet. Ook wordt uitgebreid stilgestaan bij de communicatierol van lijnmanagers en collega's. Naast diverse overleg- en vergadervormen worden ook de communicatieve vaardigheden van managers en medewerkers beschreven.  Hierbij wordt gebruikgemaakt van theorieën uit de bedrijfskunde, de communicatiewetenschap en het personeelsmanagement. De ontwikkelingen op het terrein van interne communicatie gaan steeds verder. Reden om dit boek kritisch door te nemen en waar nodig aan te vullen. In deze vierde druk wordt uitgebreid stil gestaan bij de specifieke rol van interne communicatie bij de overheid. Ook de rol van communicatie bij het binden en boeien van medewerkers komt aan de orde. Nieuwe inzichten over de rol van interne communicatie bij verandering, die de auteur uitgebreid heeft beschreven in zijn gelijknamige boek (Kluwer, 2002), worden hier beknopt behandeld. 

Nieuw

€38,00
€36,10
Vandaag besteld, 16-12 bezorgd

Retourneren binnen 14 dagen

Ook artikelen met korting

Veiligheid eerst

Privacy staat voorop

Gratis verzending

Alles snel en gratis thuisbezorgd

Winkelwagen
Sluiten
Naar kassa
0 product(en) - €0,00