• Gratis verzending
  • Al meer dan 1 miljoen studenten bestelden hier

Methodisch handelen in de logopedie

9789023257660 - Methodisch handelen in de logopedie
2e hands

Artikelomschrijving

"Methodisch handelen in de logopedie" is doelgericht, bewust, system(at)isch en procesmatig. Het boek is geschreven ter ondersteuning van het professionele handelen van de logopedist. Het biedt een referentiekader voor systemische diagnostiek en behandeling, reflectie en evaluatie. Het is een praktisch boek, overzichtelijk opgebouwd met allerlei voorbeelden en oefenopdrachten. Deze vijfde, herziene druk is geactualiseerd op grond van nieuwe ontwikkelingen in de beroepspraktijk, waaronder het ?kritisch denken en handelen als professional? afstemmen op de hulpvraag en op de context van de cliënt en zijn omgeving. In alle fasen van het methodisch handelen komen de beroepsrollen van het recente Opleidingsprofiel Bachelor Logopedie Nederland en de richtlijn Logopedische Dossiervorming aan de orde. Eenheid van taal en denken is nodig bij interprofessionele samenwerking en komt ten goede aan de cliënt. Daarom is er speciale aandacht voor het handelen in termen van ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health) en ook voor ICF-CY (for Children and Youth). "Methodisch handelen in de logopedie" is primair een studieboek voor studenten Logopedie. Docenten aan de opleiding Logopedie en stagebegeleiders gebruiken dit boek bij hun onderlinge afstemming. In Kwaliteitskringen Logopedie gebruiken logopedisten dit boek bij collegiale consultatie rond casuïstiek. Over de auteurs Henriëtte Kuiper werkte als logopedist in Groningen en in Thessaloniki (Griekenland). Als docent aan de opleiding Logopedie in Groningen ontwikkelde zij samen met collega?s het studieonderdeel Methodisch handelen. Als andragoloog houdt zij zich bezig met kwaliteitszorg, methodiekontwikkeling, aansluiting tussen opleiding en arbeidsmarkt, en met veranderingsprocessen in therapie en onderwijs. Michêlle Lacroix werkt als senior docent/onderzoeker bij de academie logopedie van Zuyd Hogeschool in Heerlen. Zij is logopedist, kinder- en jeugdpsycholoog en narratief systeemtherapeut. In

Specificaties

ISBN/EAN 9789023257660
Druk 5
€ 28,00
Op voorraad. Verwachte bezorgdatum: 23-10
5% korting op je studieboeken?
Bij aanschaf van 2 of meer verschillende nieuwe Nederlandse boeken krijg je bij ons altijd 5% korting!

Artikelomschrijving

"Methodisch handelen in de logopedie" is doelgericht, bewust, system(at)isch en procesmatig. Het boek is geschreven ter ondersteuning van het professionele handelen van de logopedist. Het biedt een referentiekader voor systemische diagnostiek en behandeling, reflectie en evaluatie. Het is een praktisch boek, overzichtelijk opgebouwd met allerlei voorbeelden en oefenopdrachten. Deze vijfde, herziene druk is geactualiseerd op grond van nieuwe ontwikkelingen in de beroepspraktijk, waaronder het ?kritisch denken en handelen als professional? afstemmen op de hulpvraag en op de context van de cliënt en zijn omgeving. In alle fasen van het methodisch handelen komen de beroepsrollen van het recente Opleidingsprofiel Bachelor Logopedie Nederland en de richtlijn Logopedische Dossiervorming aan de orde. Eenheid van taal en denken is nodig bij interprofessionele samenwerking en komt ten goede aan de cliënt. Daarom is er speciale aandacht voor het handelen in termen van ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health) en ook voor ICF-CY (for Children and Youth). "Methodisch handelen in de logopedie" is primair een studieboek voor studenten Logopedie. Docenten aan de opleiding Logopedie en stagebegeleiders gebruiken dit boek bij hun onderlinge afstemming. In Kwaliteitskringen Logopedie gebruiken logopedisten dit boek bij collegiale consultatie rond casuïstiek. Over de auteurs Henriëtte Kuiper werkte als logopedist in Groningen en in Thessaloniki (Griekenland). Als docent aan de opleiding Logopedie in Groningen ontwikkelde zij samen met collega?s het studieonderdeel Methodisch handelen. Als andragoloog houdt zij zich bezig met kwaliteitszorg, methodiekontwikkeling, aansluiting tussen opleiding en arbeidsmarkt, en met veranderingsprocessen in therapie en onderwijs. Michêlle Lacroix werkt als senior docent/onderzoeker bij de academie logopedie van Zuyd Hogeschool in Heerlen. Zij is logopedist, kinder- en jeugdpsycholoog en narratief systeemtherapeut. In

Specificaties

ISBN/EAN 9789023257660
Druk 5